  • 1. Data: 2004-01-21 21:24:51
    Temat: Intercyza i zobowiązania
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Otrzymałem niedawno wyrok sądu w sprawie przeciwko mojemu dłużnikowi. Wyrok
    jest prawomocny i ma klauzulę wykonalności. Dłużnik oczywiście nie próbuje
    nawet podjąć rozmów w temacie spełnienia zobowiązań i dodatkowo dowiedziałem
    się, że ma intercyzę z małżonką, ale również ona z nim.
    Wychodzi na to, że jak on ma kłopoty to majątek jest jej, a jak ona ma
    kłopoty - to majątek jest jego.
    Trochę wydaje się to podejrzane, ale różnie bywa.
    Pytanie mam następujące:
    Czy można jakoś podważyć ważność tego dokumentu i spowodować, żeby dłużnik
    odpowiadał swoim mjątkiem?
    Oczywiste jest bowiem, że podpisując ze mną umowę, miał zamiar nie wywiązać
    się z niej.

  • 2. Data: 2004-01-21 21:39:40
    Temat: Re: Intercyza i zobowiązania
    Od: alex747<a...@o...pl>

> [...]
    spowodować, żeby dłużnik
    > odpowiadał swoim mjątkiem?
    > Oczywiste jest bowiem, że podpisując ze mną umowę, miał zamiar

    Można wystąpić do sądu z wnioskiem o nadanie klauzuli wykonalności
    przeciwko małżonkowi dłużnika (art. 787 kodeksu postępowania
    cywilnego).
    Umowne wyłączenie wspólności ustawowej jest skuteczne względem
    osoby trzeciej (czyli Ciebie) tylko wtedy, gdy ta osoba wiedziała o
    zawarciu umowy wyłączającej wspólność ustawową. (art. 47 kodeksu
    rodzinnego).
    Jeżeli umowa, którą nazywasz intercyzą nie dotyczy zniesienia
    wspólności majątkowej ale jest np. umową przeniesienia własności,
    to można wszcząć odrębny proces przeciwko małżonce w formie tzw.
    skagi pauliańskiej (art. 527 i następne kodeksu cywilnego).

    Jeżeli dłużnik jest ewidentnym oszustem, zawsze można napisać
    skargę do prokuratury.

    Pozdrawiam,
    a'lex

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-01-21 21:52:15
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > skagi pauliańskiej (art. 527 i następne kodeksu cywilnego).
    >
    > Jeżeli dłużnik jest ewidentnym oszustem, zawsze można napisać

    Dzięki serdeczne. To jeszcze nie wszystko stracone, a kwota niemała.
    Dzięki.