    From: "JAPO" <s...@j...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: umowa z agencja nieruchomosci zawarta poza siedzibą firmy
    Date: Sat, 6 May 2006 12:09:24 +0200

    Czy od umowy z agencją nieruchomości, zawartą w oferowanym przez nią
    mieszkaniu(czyli poza lokalem przedsiębiosrtwa), można odstąpić na postawie
    "Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za
    szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny"?

    Ustawa ta nie stosuje się do "umów dotyczących nieruchomości" - dla mnie to
    jest luźne i niejasne stwierdzenie i nie wiem jak je interpretować, bo moge
    uznać, że umowa z agencją dotyczy pewnego rodzaju usługi, a nie bezpośrednio
    nieruchomości (jej kupna/sprzedazy itp).
    Umowa mówi, że jej przedmiotem jest "usługa polegająca na podjęciu czynności
    pośrednictwa w sposób wybrany przez Pośrednika zmierzające do nabycia praw
    do nieruchomości zwanej przedmiotem transakcji".

    Nie chce się wymigać od należnej prowizji, ale nieco obawiam się umowy tak
    skonstruowanej, że na siłe agencja może się domagać prowizji od zakupu
    dowolnego innego mieszkania w mieście..