  • 1. Data: 2002-10-09 09:36:39
    Temat: umowa wydawnicza
    Od: "Mały" <m...@x...wp.pl>

    Witam,
    może juz to było... ale znaleźć nie mogę;
    proszę o pomoc w wyjaśnieniu następującej kwestii:
    jeśli została napisana książka i składa się z artykułów napisanych przez
    czterech autorów to czy wydawca ma prawo przedstawic do podpisania tylko
    jedna wspólną umowe wydawniczą czy powinien przedstawic ich odpowiednio do
    ilości współautorów;
    I w kwestii póżniejszych wypłat za ksiązkę - czy wydawca ma prawo dać te
    pieniądze jednemu autorowi by ten to potem podzielił (itd)...
    proszę o wskazanie odpowiednich ustępów w prawie
    I jeszcze jedno - wskażcie proszę jakąś pozycję książkową na ten temat,
    która dobrze te kwestie wyjaśnia

    dziękuję
    m.

  • 2. Data: 2002-10-10 09:47:00
    Temat: Re: umowa wydawnicza
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Mały" <m...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tylko
    > jedna wspólną umowe wydawniczą czy powinien przedstawic ich

    Nie bardzo rozumiem. Co to znaczy "przedstawic do podpisania"? Co to
    jest "wspólna umowa wydawnicza"? Co znaczy: "czy powinien przedstawic
    ich odpowiednio do ilości współautorów"? "Ich" = "ezgemplarzy umowy"???

    > I w kwestii póżniejszych wypłat za ksiązkę - czy wydawca ma prawo dać
    te
    > pieniądze jednemu autorowi by ten to potem podzielił (itd)...

    Umowę zawiera się z właścicielem majątkowych praw autorskich do utworu.
    Jesli właścicieli jest 4 i nie ustanowili pełnomocnictwa do działania w
    ich imieniu, to oddzielną umowę należy zawrzeć z każdym osobno i z
    każdym osobno się rozliczać.

    > proszę o wskazanie odpowiednich ustępów w prawie
    > I jeszcze jedno - wskażcie proszę jakąś pozycję książkową na ten
    temat,
    > która dobrze te kwestie wyjaśnia

    Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych

    Krzysztof