  • 1. Data: 2002-10-09 08:40:13
    Temat: granica dzialki
    Od: "MaWe" <b...@i...pl>

    Mam pytanko czy sa przepisy regulujace odleglosc zywoplotu z wysokich drzew
    od granicy dzialki? Jaka powinna byc ta odleglosc? I gdzie takich przepisow
    szukac?

    Magda

  • 2. Data: 2002-10-09 11:13:44
    Temat: Re: granica dzialki
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Wed, 9 Oct 2002 10:40:13 +0200, "MaWe" <b...@i...pl> wrote:

> [...]
    >od granicy dzialki? Jaka powinna byc ta odleglosc? I gdzie takich przepisow

    kodeks cywilny
    Art. 154. § 1. Domniemywa si?, ?e mury, p?oty, miedze, rowy i inne
    urz?dzenia podobne, znajduj?ce si? na granicy gruntów s?siaduj?cych,
    s?u?? do wspólnego u?ytku s?siadów. To samo dotyczy drzew i krzewów na
    granicy.

    § 2. Korzystaj?cy z wymienionych urz?dze? obowi?zani s? ponosiae
    wspólnie koszty ich utrzymania.

    Art. 149. W?aœciciel gruntu mo?e wejœae na grunt s?siedni w celu
    usuni?cia zwieszaj?cych si? z jego drzew ga??zi lub owoców. W?aœciciel
    s?siedniego gruntu mo?e jednak ??daae naprawienia wynik?ej st?d szkody.

    Art. 150. W?aœciciel gruntu mo?e obci?ae i zachowaae dla siebie korzenie
    przechodz?ce z s?siedniego gruntu. To samo dotyczy ga??zi i owoców
    zwieszaj?cych si? z s?siedniego gruntu; jednak?e w wypadku takim
    w?aœciciel powinien uprzednio wyznaczyae s?siadowi odpowiedni termin do
    ich usuni?ci

    http://www.rp.pl/prawo/doc/Kcywilny/kc_k2.html?