  • 1. Data: 2011-04-28 21:56:49
    Temat: umowa o prace - prawie rowno 3 lata - okres wypowiedzenia
    Od: taki sobie ktos <t...@s...ktos>

    Jak wiadomo okres wypowiedzenia umowy o prace zmienia sie po 3 latach
    stazu. Dodatkowo z tego co wyczytalem jest jakies orzecznictwo, ktore
    mowi, o ile dobrze zrozumialem, ze okres wypowiedzenia ustala sie mniej
    wiecej tak:

    jesli staz pracy w momencie zlozenia wypowiedzenia + biezacy okres
    wypowiedzenia nie przekrocza 3 lat, to masz 1 mc

    jesli przekrocza, to 3 mc

    teraz zagwostka jak liczy sie staz pracy, jesli mamy niepelny miesiac?

    Troche zagmatwalem, wiec na przykladzie: gosc zostal zatrudniony 17
    czerwca 2008 roku. Dzis sklada wypowiedzenie. Czy okres wypowiedzenia
    bedzie 1 mc, czyli pracuje do konca maja?

    Czy tez tak staz pracy od 17 czerwca 2008 zaokraglony w gore w pelnych
    miesiacach to 35 miesiecy. Dodaje do tego biezacy okres wypowiedzenia 1
    mc. Mam wiec 36 mc, czyli 3 lata. Stad pracownik powinien miec 3
    miesieczny okres wypowiedzenia, jesli dzis zlozy papier i pracuje do
    konca lipca?

    Kurcze doradzcie, bo glupieje od tych przepisow. ;)

  • 2. Data: 2011-04-29 04:29:19
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 28-04-2011 23:56, taki sobie ktos pisze:

    > Troche zagmatwalem, wiec na przykladzie: gosc zostal zatrudniony 17
    > czerwca 2008 roku. Dzis sklada wypowiedzenie. Czy okres wypowiedzenia
    > bedzie 1 mc, czyli pracuje do konca maja?

    Tak (jezeli "dzis" jest w kwietniu 2011).

> [...]
    > mc. Mam wiec 36 mc, czyli 3 lata. Stad pracownik powinien miec 3
    > miesieczny okres wypowiedzenia, jesli dzis zlozy papier i pracuje do

    Nie ma tu zadnych zaokraglen.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-04-29 07:18:44
    Od: taki sobie ktos <t...@s...ktos>

    > Nie ma tu zadnych zaokraglen.

    Czyli liczy sie rzeczywisty okres pracy, a nie np. jak do urlopu, gdzie
    niepelny miesiac zaokragla sie w gore?

    Swoja droga lubie ta super konsekwencje w naszych przepisach...

  • 4. Data: 2011-04-29 07:36:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-29 09:18, taki sobie ktos pisze:

    > Czyli liczy sie rzeczywisty okres pracy, a nie np. jak do urlopu, gdzie
    > niepelny miesiac zaokragla sie w gore?
    >
    > Swoja droga lubie ta super konsekwencje w naszych przepisach...

    Niekonsekwencja, to by była, gdyby urlopy zaokrąglać, bo tak stanowi
    przepis, a staż pracy też zaokrąglać, pomimo braku przepisu.

    --
    Liwiusz