  • 1. Data: 2003-10-05 19:35:55
    Temat: umowa o dzielo a zasilek macierzynski
    Od: "herst" <k...@w...pl>

    Witam (moze to ntg ale nie znalazlam zadnej bardziej pasującej)

    Mam taki problem:
    Spowodu likwidacji delegatury mojej poprzedniej firmy w moim miejscu
    zamieszkania zmuszona bylam poszukac nowej pracy. Nowy pracodawca zatrudnil
    mnie na okres probny na 3 miesiace na umowe o dzielo,po ktorych mialam
    otrzymac umowe na stale,po pierwszym miesiacu pracy dowiedzialam sie ze
    jestem w 2 miesiacu ciazy. Kiedy moj pracodawca dowiedzial sie o tym
    zdecydowal ze moge dalej u niego pracowac ale tylko na umowe o dzielo
    (czyli bez oplacanych skladek zdrowotnych itp. na rzecz zus).W tej chwili
    jest to juz 5 miesiac ciazy (za pozno na szukanie pracy :( ),pracuje 4
    miesiac na umowe o dzielo.Moje pytanie brzmi czy moge jakos domagac sie od
    pracodawcy oplacania tych skladek lub czy moge sama odprowadzac na rzecz zus
    skladke na ubezpieczenie zdrowotne i czy jezeli bede pracowac na podstawie
    takiej umowy az do porodu to czy nalezec mi sie beda jakies świadczenia ze
    strony państwa?A moze ktos byl w podobnej sytuacji?

    pozdrawiam