  • 1. Data: 2004-11-24 20:52:04
    Temat: umowa o dzielo a legalnosc oprogramowania
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Witajcie,
    Jezeli firma w ktorej pracuje podpisuje umowe o dzielo z firma
    zewnetrzna na napisanie oprogramowania (wraz z przeniesieniem praw
    autorskich), to czy w przypadku, gdy firma zewnetrzna uzyla do
    stworzenia tego oprogramowania nielegalnego softu, to czy "moja" firma
    ponosi odpowiedzialnosc w przypadku ewentualnej kontroli? Pytam
    teoretycznie.

    Dzieki,
    Jacek

  • 2. Data: 2004-11-24 21:45:48
    Temat: Re: umowa o dzielo a legalnosc oprogramowania
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > ponosi odpowiedzialnosc w przypadku ewentualnej kontroli? Pytam
    > teoretycznie.

    a czy to Twoja firma uzywa nielegalnego oprogramowania?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2004-11-25 11:15:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    rezist.com wrote:

    > a czy to Twoja firma uzywa nielegalnego oprogramowania?

    Tak używa i być może sprzedaje. Np nielegalnie użyte przez autora
    programu biblioteki. Chyba to podpada pod paserstwo.

  • 4. Data: 2004-11-25 19:27:44
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    > Tak używa i być może sprzedaje. Np nielegalnie użyte przez autora
    > programu biblioteki. Chyba to podpada pod paserstwo.

    Zle chyba sie wyslowilem, bo nie oczekiwalem odpowiedzi na pytanie
    "czyja firma uzywa nielegalnego oprogramowania i czy jak ja skotroluja
    to jaki zarzut moga wysunac?".

    Jezeli Szanowni nie zrozumieliscie pytania, to prosze dajcie znac...

    Pozdrawiam,
    Jacek

    PS. Tak na marginesie: firma w ktorej pracuje KUPUJE oprogramowanie,
    takze to na zamowienie.

    PS2. Uderz w stol...

  • 5. Data: 2004-11-25 20:14:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jasek wrote:
> [...]
    > stworzenia tego oprogramowania nielegalnego softu, to czy "moja" firma
    > ponosi odpowiedzialnosc w przypadku ewentualnej kontroli? Pytam

    A czy oddając samochód do naprawy w warsztacie, który używa kradzionych
    narzędzi (o czym nie wiedzialeś), ponosisz odpowiedzialność w przypadku
    jakiejś kontroli?

  • 6. Data: 2004-11-25 20:59:51
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A czy oddając samochód do naprawy w warsztacie, który używa kradzionych
    > narzędzi (o czym nie wiedzialeś), ponosisz odpowiedzialność w przypadku
    > jakiejś kontroli?

    Dzieki,

    Ale w przypadku naprawy samochodu nie sposob jest sprawdzic jakim
    kluczem przykrecano nakretke. Jezeli chodzi o soft niekiedy jest taka
    mozliwosc.

    Czy dopisywac do umowy paragraf traktujacy o tym, ze "wykonawca
    oswiadcza, ze dysponuje wiedza, umiejetnosciami i zapleczem zgodnym z
    obowiazujacym prawem RP niezbednymi do wykonania przedmiotu umowy". Czy
    bedzie to zbedne/nieskuteczne itp.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 7. Data: 2004-11-25 21:09:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jasek wrote:

    > Ale w przypadku naprawy samochodu nie sposob jest sprawdzic jakim
    > kluczem przykrecano nakretke. Jezeli chodzi o soft niekiedy jest taka
    > mozliwosc.

    Ciekawe, jaka. Rewizja w lokalu wykonawcy dzieła w celu sprawdzenia, czy
    ma licencję?

    Czy sfałszowanie nakazu sądowego w celu wymuszenie udostępnienia listy
    zarejestrowancyh użytkowników u przedstawiciela producenta danego
    kompilatora?

> [...]
    > oswiadcza, ze dysponuje wiedza, umiejetnosciami i zapleczem zgodnym z
    > obowiazujacym prawem RP niezbednymi do wykonania przedmiotu umowy". Czy

    Na pewno będziesz się dzięki temu lepiej czuł, a wykonawcy dzieła to i
    tak wisi :)

    Choć muszę stwierdzić, że "wiedza i umiejętności zgodne z prawiem RP" to
    dość ciekawa koncepcja ;->

    Tak na marginesie: jak kupujesz w sklepie towar, to też sprawdzasz, czy
    nie jest kradziony? W końcu skąd możesz wiedzieć, czy czasem ta nowa
    promocja nie 'spadła' z TIRa?