  • 1. Data: 2004-07-11 13:05:31
    Temat: umowa o dzielo a brak meldunku
    Od: "1qa2ws" <1...@g...pl>

    Czy nie posiadajac meldunku w Polsce, ale majac polskie obywatelstwo moge
    podpisac umowe o dzielo w Polsce? Druga sprawa, czy dzielo wykonane w
    przypadku umowy o dzielo musi byc jakos zwiazane z moim zawodem, to znaczy
    czy moge np napisac oprogramowanie bedac murarzem?

    1qa2ws

  • 2. Data: 2004-07-11 17:35:24
    Temat: Re: umowa o dzielo a brak meldunku
    Od: "Kaliope" <k...@w...pl>

    > Czy nie posiadajac meldunku w Polsce, ale majac polskie obywatelstwo moge
    > podpisac umowe o dzielo w Polsce?

    Mamy swobode zawierania umow. Kontrahenta mozna sobie wybrac nawet z
    antypodow, a umowe podpisac w kraju np. zamawiajacego dzielo.

    >Druga sprawa, czy dzielo wykonane w
    > przypadku umowy o dzielo musi byc jakos zwiazane z moim zawodem, to znaczy
    > czy moge np napisac oprogramowanie bedac murarzem?

    Gdybys byl informatykiem i chcial wybudowac dom - moglyby byc problemy (do
    niektorych rzeczy trzeba miec odpowiednie kwalifikacje) . W druga strone -
    nie ma przeciwskazan, mozesz malowac portrety, pisac programy komputerowe
    itp. Acha - nie otwieraj prywatnej praktyki lekarskiej i kancelarii
    notarialnej (mozna na tym szybko wpasc)
    Kaliope

  • 3. Data: 2004-07-12 00:28:33
    Od: "1qa2ws" <1...@g...pl>

    > Mamy swobode zawierania umow. Kontrahenta mozna sobie wybrac nawet z
    > antypodow, a umowe podpisac w kraju np. zamawiajacego dzielo.
    Jak wyglada sprawa z placeniem podatku? Do ktorego US sie to zglasza. Kiedys
    mialem meldunek w Polsce i rozliczalem sie w jednym US - moze do tego trzeba
    wyslac PITy?

> [...]
    > nie ma przeciwskazan, mozesz malowac portrety, pisac programy komputerowe
    > itp. Acha - nie otwieraj prywatnej praktyki lekarskiej i kancelarii
    to akurat mi nie grozi :) nie zamierzam...

    > Kaliope

    1qa2ws