  • 1. Data: 2004-07-11 13:35:39
    Temat: sprzedaż i kupno mieszkania
    Od: "blum" <b...@p...onet.pl>

    Witam

    Z racji że niezbyt jestem obeznany w temacie, wolę się zwrócić z prośbą o radę
    do kogoś kto się orientuje w procedurach, ewentualnych zagrożeniach i metodach
    zabezpieczenia się przed nimi...
    Mam mieszkanie spółdzielcze własnościowe (74m), a chciałbym je sprzedać i kupić
    (ewentualnie za niewielką dopłatą ) 2 kawalerki.
    Pierwsza sprawa - jak najrozsądniej to przeprowadzić ? Sprzedać, wziąć
    pieniądze i szukać czegoś do kupienia? Wydaje mi się to ryzykowne ze względu na
    ewentualne wahania cen nieruchomosci. Czy są jakieś sprawdzone metody
    postępowania, jakieś umowy przedwstępne z klauzulą unieważnienia umowy w razie
    wzrostu cen , czy coś w tym rodzaju ? Nie stać mnie na popełnienie błędu, więc
    muszę być maksymalnie zabezpieczony.
    Druga sprawa - czy poza 2% podatkiem i opłatą notarialną są jeszcze jakieś inne
    koszta?
    Sprawa trzecia - kto zwyczajowo ponosi koszty opłat notarialnych i skarbowych?
    Czy są jakieś mozliwości zmniejszenia tych opłat ?

    Będę wdzięczny za wskazówki, ewentualnie jakieś linki do stron z rzeczowymi
    poradami dotyczącymi opisanej sytuacji.

    pozdrawiam

    blum

  • 2. Data: 2004-07-11 14:08:47
    Temat: Re: sprzedaż i kupno mieszkania
    Od: e...@w...pl

> [...]
    > pieniądze i szukać czegoś do kupienia? Wydaje mi się to ryzykowne ze względu
    na ewentualne wahania cen nieruchomosci.
    Chyba nie powinieneś się niczego obawiać, bo ceny szły do góry przed wejściem,
    teraz są w miarę stabilne. Podaż nieruchomości jest tak duża, że napewno szybko
    coś najdziesz
> [...]
    > wzrostu cen , czy coś w tym rodzaju ? Nie stać mnie na popełnienie błędu, więc
    Do umowy możesz włożyć wszystko jeśli druga strona się na to zgodzi. Ale raczej
    bym na to nie liczył
    > Druga sprawa - czy poza 2% podatkiem i opłatą notarialną są jeszcze jakieś
    inne
    > koszta?
    jeśli kupujesz odrębną własność lokali to opłata sądowa, a jeśli spółdzielcze
    własnościowe od ciebie zależy czy chcesz mieć księgę wieczystą
    > Sprawa trzecia - kto zwyczajowo ponosi koszty opłat notarialnych i skarbowych?
    > Czy są jakieś mozliwości zmniejszenia tych opłat ?
    Kupujący. Możesz zadzwonić do kilku kanc. notarialnych i zapytać ile biorą.
    Zwykle poza dużymi miastami jest taniej niż w centum