  • 1. Data: 2011-07-10 08:39:00
    Temat: umowa na 2 zamawiających
    Od: mokpl <m...@g...pl>

    Witam.
    Może głupie pytanie, ale jestem zupełnie nieobeznany.

    Chcemy w 2 osoby zamówić usługę u firmy trzeciej - jako osoby fizyczne
    nie mając między sobą żadnej spółki. Czy możliwe jest wystawienie
    faktury przez firmę realizującą zamówienie jednocześnie na 2 osoby (tak
    żebyśmy zapłacili fakturę po połowie i jednocześnie byli
    współwłaścicielami tego co zamówimy)?

    Czy trzeba do tego celu zakładać firmę/spółkę albo dzielić fikcyjnie
    produkt na dwie części i zamawiać jakby osobno?

  • 2. Data: 2011-07-11 11:13:06
    Temat: Re: umowa na 2 zamawiających
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 10 Jul 2011 10:39:00 +0200, mokpl napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy trzeba do tego celu zakładać firmę/spółkę albo dzielić fikcyjnie
    > produkt na dwie części i zamawiać jakby osobno?

    Z punktu widzenia prawa nie ma najmniejszego problemu z wystawieniem
    jednej faktury na dwie osoby. Problemy mogą pojawić się jeśli okaże się,
    że program komputerowy używany przez usługodawcę nie ma takiej możliwości.

  • 3. Data: 2011-07-11 11:37:30
    Od: mokpl <m...@g...pl>

    W dniu 2011-07-11 13:13, jureq pisze:

    > Z punktu widzenia prawa nie ma najmniejszego problemu z wystawieniem
    > jednej faktury na dwie osoby. Problemy mogą pojawić się jeśli okaże się,
    > że program komputerowy używany przez usługodawcę nie ma takiej możliwości.

    Czy z punktu widzenia prawa wtedy obaj jesteśmy właścicielami tego co
    było na fakturze?

    Bo to może się chyba komplikować później np. przy próbie sprzedaży komuś
    innemu albo przy zgłoszenia jakiejś reklamacji. Do każdej z tych
    czynności później potrzebne są dwie osoby? Pytam, bo serio nie wiem.

  • 4. Data: 2011-07-12 08:17:47
    Od: "Warto Rzomawiać" <w...@o...pl>

    oczywsita bzdura. Zgodnie z ustawaa faktura jest na ODBIORCĘ.
    POwinne być 2 faktury na 50% udział w przedmiocie.
    Gwarancja to no porblem bo możesz masz notarialne pełnomocnictwo do
    sprawowania zarządu nad przedmiotem

    Mecenas

  • 5. Data: 2011-07-12 08:22:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-12 10:17, Warto Rzomawiać pisze:

    > oczywsita bzdura. Zgodnie z ustawaa faktura jest na ODBIORCĘ.
    > POwinne być 2 faktury na 50% udział w przedmiocie.
    > Gwarancja to no porblem bo możesz masz notarialne pełnomocnictwo do
    > sprawowania zarządu nad przedmiotem

    To jak dostawcy internetu wystawiają faktury "na małżeństwa"?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-07-12 08:42:02
    Od: "Warto Rzomawiać" <w...@o...pl>

    > To jak dostawcy internetu wystawiają faktury "na małżeństwa"?

    popatrz na ostarnie orzeczenia NSA

  • 7. Data: 2011-07-12 08:42:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2011 10:22:19 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > To jak dostawcy internetu wystawiają faktury "na małżeństwa"?

    Dyskutujesz z Koliną

  • 8. Data: 2011-07-12 08:44:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-12 10:42, jureq pisze:

    > Dyskutujesz z Koliną

    No tak, patrzyłem na podpis pod mailem (Mecenas), a że pisze tu czasem
    takowy, to się dałem zmylić.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2011-07-12 08:55:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 12.07.2011 10:42, jureq pisze:
    > Dyskutujesz z Koliną

    A kto to jest Kolina?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2011-07-12 10:25:13
    Od: mokpl <m...@g...pl>

    > A kto to jest Kolina?

    Panie/Panowie skupcie się!
    Jak będę umiał pomóc na innej grupie, to będę się starał.