    From: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: umieszczanie danych przedsiębiorcy na portalach
    Date: Sun, 27 Apr 2014 22:23:45 +0200

    Czy ktoś może mi powiedzieć na jakiej podstawie prawnej takie firmy jak
    yellowpages, krsonline, zumi, money.pl, swietna firma, egospodarka, itp,
    itd... umieszczają na swoich stronach dane przedsiębiorcy, bez jego
    zgody, zlecenia, czy nawet zapytania o zgodę i te dane przetwarzają
    czerpiąc z tego korzyści finansowe ? Umieszczone tam dane indeksowane są
    przez przeglądarki a ja mogę sobie nie życzyć aby znajdowały się w
    wynikach wyszukiwania.

    Jedyny portal gdzie wyraziłem zgodę na umieszczanie np. moich danych
    (działalność jednoosobowa więc dane te jednocześnie są moimi danymi
    osobowymi - adres, nip, adres email, telefon) to CEIDG, RERON i kilka
    innych rejestrów w których z racji rodzaju działalności te dane muszą
    się znajdować. Cała reszta to samowola.

    Ktoś coś podpowie ?