  • 1. Data: 2006-05-04 07:48:58
    Temat: ulga ZUS
    Od: "Mich" <m...@w...totezwywal.pl>

    witam,
    Obecnie pracuję na umowę o pracę do końca czerwca. Chciałbym jednak już
    teraz założyć działalność gospodarczą. Pytania są takie:
    1) czy w tej sytuacji będę mógł liczyć na ulgowy ZUS? (zakładając, że usługi
    w ramach DG nie będą świadczone dotychczasowemu pracodawcy)
    2) jeżeli odp. na pyt.1 jest pozytywna, to czy te 2 lata ulgi liczy się już
    od teraz czy od 1 lipca (gdy umowa o pracę nie będzie już obowiązywać)?
    pozdrawiam,
    Michu

  • 2. Data: 2006-05-04 08:04:13
    Temat: Re: ulga ZUS
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Mich wrote:

> [...]
    > 1) czy w tej sytuacji będę mógł liczyć na ulgowy ZUS? (zakładając, że
    > usługi w ramach DG nie będą świadczone dotychczasowemu pracodawcy)

    Tak.

    > 2) jeżeli odp. na pyt.1 jest pozytywna, to czy te 2 lata ulgi liczy
    > się już od teraz czy od 1 lipca (gdy umowa o pracę nie będzie już
    > obowiązywać)? pozdrawiam,

    Od dnia rozpoczęcia DG. Datę tę podasz gdy będziesz w ciągu 7 dni od
    ropoczęcia zgłaszał ten fakt w ZUS i US.

  • 3. Data: 2006-05-04 08:15:09
    Od: "Mich" <m...@w...totezwywal.pl>

    > Od dnia rozpoczęcia DG. Datę tę podasz gdy będziesz w ciągu 7 dni od
    > ropoczęcia zgłaszał ten fakt w ZUS i US.

    a mi się właśnie cudem w końcu (po chyba 10 próbach) udało dodzwonić do
    informacji w ZUSie i panienka stwierdziła, że 2 lata ulgi będą się liczyć po
    zakończeniu umowy o pracę (czyli od 1 lipca w moim przypadku), bo w trakcie
    umowy o pracę podlegam innym zasadom, ale powiedziała to tak niepewnym
    głosem, że ... no nie wiem... początkowo nawet zastanawiała się czy w takim
    przypadku ulga mi wogóle przysługuje (sic!),
    czy ktoś może mi wskazać podstawę prawną? dzięki z góry,
    Michu

  • 4. Data: 2006-05-04 08:19:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Mich wrote:

> [...]
    > nawet zastanawiała się czy w takim przypadku ulga mi wogóle
    > przysługuje (sic!), czy ktoś może mi wskazać podstawę prawną? dzięki z

    Panienka jest niedouczona. ustawa o SUS

    Art. 18a. 1. Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i
    rentowe ubezpieczonych, o których mowa w art. 8 ust. 6 pkt 1, w okresie
    pierwszych 24 miesięcy kalendarzowych od dnia rozpoczęcia wykonywania
    działalności gospodarczej stanowi zadeklarowana kwota, nie niższa
    jednak niż 30 % kwoty minimalnego wynagrodzenia.