  • 1. Data: 2006-05-03 21:01:00
    Temat: CYFRA + porada...
    Od: PiT <p...@k...com.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow,

    Pisze z prosba o porade "w sprawie".
    W pazdzierniku 2005 roku zawarlem umowe z Cyfra+,
    nie bralem dekodera i anteny (mialem swoje).
    W styczniu 2006 roku z powodu katastrofy budowlanej
    w kamienicy,otrzymalem wypowiedzenia zamieszkania.
    W dniu 30 stycznia 2006 roku napisalem list polecony
    do Cyfry+, z prosba o wczesniejsze rozwiazanie umowy
    z przyczyn technicznych, nie zaleznych ode mnie.
    (zalaczylem ksero wypowiedzenia najmu lokalu).
    W lutym przeprowadzilem sie do nowego mieszkania.
    W lutym napisalem tez list do Cyfry+ o wyjasnienie
    czy moje pismo zostalo juz rozpatrzone (list zwykly)
    W marcu... cisza, az tu nagle 14 kwietnia 2006 roku
    dostaje pismo, ze zgodnie z informacja z poprzedniej
    korespondencji (nie otrzymalem tego listu!!!) umowa
    zostala rozwiazana z dniem 28 lutego 2006 roku
    i w zwiazku ze nie oddalem SRZETU zostalem
    obciazony kwota 300 zl. W Infolinii otrzymalem
    informacje, ze w lutym wyslano do mnie list (?!)
    ale nie byl to list polecony bo nie maja takiego
    obowiazku, a SPRZET to wlasnie karta abonenta,
    ktora zreszta w tym samym dniu zwrocilem w sklepie Cyfry+
    Napisalem reklamacje pisemna (list polecony),
    ze nie zostalem poinformowany o sposobie rozpatrzenia
    mojej prosby o rozwiazanie umowy, jak rowniez zakwestionowalem
    wysokosc "odszkodowania" za sprzet (wg cennika za nie zwrocona
    karte widnieje oplata 100 zl). W dniu 28 kwietnia otrzymalem
    odpowiedz, podtrzymujaca wszystkie roszczenia Cyfry+!!
    Ufff... duzo tego ;) A teraz pytania do madrych ludzi!
    1. Czy Cyfra+ miala jakis obowiazek (czy jest jakis "paragraf" na to)
    poinformowac mnie listem POLECONYM o rozwiazaniu umowy ?
    2. Jak "rozumiec" upieranie sie Cyfry+ przy kwocie 300 zl
    czy to moze jakas proba wyludzenia nienalezytej zaplaty ?
    3. Jakie dalsze "kroki" radzicie podjac? (zawiadomienie
    Rzecznika Praw Konsumenta, zawiadomienie Prokuratury,
    naglosnienie w mediach - co by przyszli abonenci wiedzieli
    co ich moze spotkac). Wszelkie rady mile widziane...
    Wydaje mi sie, ze Cyfra+ "gra" bardzo nieuczciwie!!!
    No to juz na zakonczenie... moja przygoda z marca 2005 roku
    (do dzisiaj myslalem, ze to tylko "potkniecie" Cyfry+, ale chyba
    jest to pewien sposob dzialania)... ale do rzeczy.
    Do marca 2002 roku bylem abonentem WIZJI.
    W kwietniu 2002 roku, po polaczeniu z Cyfra+ nie podpisywalem
    juz nowej umowy (dzieciaki stwierdzily, ze w kolko te same
    bajki nadaja i nie chca juz "satelity" OK!) Zwrocilem SPRZET,
    przez 3 miesiace "dopominalem sie" zwrotu kaucji, ale w koncu
    zrezygnowalem i zapomnialem o tych 65 zlotych. Minely 3 lata.
    Marzec 2005 rok... dostaje pismo z Cyfry+ zadanie odszkodowania
    za nie zwrocony SPRZET - 600 zl !!! Przez 3 godziny szukalem
    na pawlaczu w starych dokumentach, w koncu.... jest upragniony
    kawalek papieru, potwierdzenie oddania SPRZETU. Natychmiast
    wysmarowalem pismo, zalaczylem ksero pokwitowania i tym razem
    ja "poprosilem" o zwrot moich 65 zl. 14 kwietnia otrzymalem przekaz
    pocztowy i ani jednego zdania typu... przepraszamy. Ot i Cyfra+
    Dzieki za wszelkie podpowiedzi, i dotrwanie do konca "lektury"
    z pozdrowieniami,
    Piotr Walczak
    p...@k...com.pl

  • 2. Data: 2006-05-03 23:28:35
    Temat: Re: CYFRA + porada...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > 1. Czy Cyfra+ miala jakis obowiazek (czy jest jakis "paragraf" na
    to)
    > poinformowac mnie listem POLECONYM o rozwiazaniu umowy ?

    Mogla to nawet wyslac golebiem. Z tym, ze w razie procesu bedzie
    musoiala dowiesc, ze list dotarl do Ciebie.

    > 2. Jak "rozumiec" upieranie sie Cyfry+ przy kwocie 300 zl
    > czy to moze jakas proba wyludzenia nienalezytej zaplaty ?

    Nie, nie wyludzenie w rozumieniu przepisów karnych.

> [...]
    > naglosnienie w mediach - co by przyszli abonenci wiedzieli
    > co ich moze spotkac). Wszelkie rady mile widziane...

    Wydaje mi sie, ze naglasnianie ma o tyle niewielki sens, ze chyba
    wszyscy juz wiedza, ze to dosc klopotliwa firma. Tyle, ze w miejscach
    gdzie nie ma kablówki po prostu sa koniecznoscia i sobie z tego zdaja
    sprawe. Co do zasady maja tam nieprawdopodobny nieporzadek w
    dokumentach. Kilka razy ja i osoby mi znajome mialy klopoty z ta
    firma. Wydaje mi sie, najsensowniej bedzie im jeszcze raz odpisac, ze
    termin zwrotu karty liczy sie od chwili, gdy sie dowiedziales o
    koniecznosci / mozliwosci jej zwrotu, nie zas od chwili, gdy im sie
    wydaje, ze powinienes sie dowiedziec i jesli sa odmiennego zdania, to
    niech Cie pozwa do sadu. Nie sadze, by to zrobili, bo raczej szanse na
    wygrana maja znikoma.

    > Wydaje mi sie, ze Cyfra+ "gra" bardzo nieuczciwie!!!

    Z zasady oni licza po prostu na nieznajomosc prawa przez klientów oraz
    to, ze nikt wiecznie dokumentów nie przechowuje.

  • 3. Data: 2006-05-04 02:40:57
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    Moja matka miala to samo - tez nie wyslali listu o wypowiedzeniu umowy, ale juz
    wymuszenie placenia 300zl za karte poleconym! Oczywiscie sram na nich i nic nie
    dostana. Oplacilem zaleglosc 58zl, oddalem karte, teraz bawia sie i przesylaja
    mi podpalke od Kruka. Niedlugo bedzie 3 lata od momentu wymuszenia tych 300zl i
    dzien po minieciu 3 lat od zaplaty zaleglosci i zwrotu karty polecony z zwrotnym
    potwierdzeniem odbioru liscik o przedawnieinu i jesli cos wysla jeszcze od kruka
    lub inne wrony to do sadu ich pozwe za wymuszenie i obracaine moimi danymi
    osobwymi bez pozwolenia.

  • 4. Data: 2006-05-04 07:04:49
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > lub inne wrony to do sadu ich pozwe za wymuszenie i obracaine moimi danymi
    > osobwymi bez pozwolenia.

    nie potrzebuja Twojego pozwolenia, wymuszenie powinienes
    tez jakos udowodnic

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 5. Data: 2006-05-04 10:26:23
    Od: "Michał" <d...@g...pl>

    a własnie, ze potrzebują ;)

  • 6. Data: 2006-05-04 13:21:52
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Michał napisał(a):
    > a własnie, ze potrzebują ;)

    uzasadnisz jakoś?

    KG

  • 7. Data: 2006-05-04 20:22:02
    Od: RB <t...@t...tst.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > wydaje, ze powinienes sie dowiedziec i jesli sa odmiennego zdania, to
    > niech Cie pozwa do sadu. Nie sadze, by to zrobili, bo raczej szanse na

    najlepiej kupić pirata i mieć święty spokuj

  • 8. Data: 2006-05-04 20:22:46
    Od: RB <t...@t...tst.pl>

    PiT napisał(a):
> [...]
    > co ich moze spotkac). Wszelkie rady mile widziane...
    > Wydaje mi sie, ze Cyfra+ "gra" bardzo nieuczciwie!!!

    bo to parszywe żabojady

  • 9. Data: 2006-05-04 20:23:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "RB" <t...@t...tst.pl> napisał w wiadomości

    > najlepiej kupić pirata i mieć święty spokój

    Niekoniecznie. W Polsce jest to przestępstwem, więc można mieć
    kłopoty. poza tym z tymi piratami jest ten kłopot. że marnie z reguły
    działają.