  • 1. Data: 2008-09-23 13:03:08
    Temat: układanka komunikacyjna
    Od: g...@w...pl

    Witam serdecznie i od razu prosze o poradę:
    mam samochód zarejestrowany tylko na siebie w mieście, gdzie jestem
    zameldowany. Mam równiez żonę (sorki za męski szowinizm) zameldowaną w
    innym mieście i chcę zrobic z niej współwłaścicela tegoż pojazdu przy
    okazji przerejestrowując pojazd na jej miasto. (powody w sumie
    oczywiste - niższe ubezpieczenie, wspólne zniżki, głównie ona korzysta
    z samochodu).
    Czy rozwiązaniem w tym przypadku byłaby darowizna powiedzmy 50%
    pojazdu, takie rozwiązanie gwarantuje dodatkowy wpis współwłaścicelski
    w dowodzie rejestracyjnym ale czy może stanowić podstwę do
    przerejestrowania auta? Czy może należałoby dac jej pakiet
    większościowy ( 51% :) ) . No i co z podatkiem od darowizny?
    Czy może macie jeszcze jakieś inne rozwiązanie w zanadrzu?

    Pozdrawiam

    GregorY

  • 2. Data: 2008-09-23 13:08:14
    Temat: Re: układanka komunikacyjna
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    googlegroups.com...
[...]

    IMHO jezeli jestes zonaty to cały wasz majatek jest majątkiem wspólnym ( nie
    wspomniałes nic o intercyzie). Tak więc wpisanie zony do dowodu jako
    współwłaściciela nie wymaga umowy darowizny.

  • 3. Data: 2008-09-23 13:18:59
    Od: g...@w...pl

    > IMHO jezeli jestes zonaty to cały wasz majatek jest majątkiem wspólnym ( nie
    > wspomniałes nic o intercyzie). Tak więc wpisanie zony do dowodu jako
    > współwłaściciela nie wymaga umowy darowizny.

    fakt, nie wspomniałem choć to całe szczęście oczywiste :) zatem jak
    wygląda druga część pytania - skoro żona jest współwłaścicelem i
    figurowałaby w DR na drugim miejscu - czy mże to być podstawą do
    rejestracji pojazdu w jej miejscu zameldowania?

  • 4. Data: 2008-09-23 13:50:41
    Temat: Re: układanka komunikacyjna [OT]
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gbapnu$9mh$1@inews.gazeta.pl Paweł Ubysz

    > IMHO jezeli jestes zonaty to cały wasz majatek jest majątkiem wspólnym (
    > nie wspomniałes nic o intercyzie).
    Niekoniecznie.
    Mógł stać się posiadaczem auta zanim stał się posiadaczem żony.
    Mógł stać się posiadaczem auta będąc już posiadaczem żony ale auto zakupił z
    udokumentowanych środków posiadanych przed zawarciem związku.
    Mógł auto otrzymać w darowiźnie albo w spadku.
    Itp.
    Wówczas auto stanowi majątek odrębny.

    To tak tylko dla doprecyzowania.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-09-23 14:37:36
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    g...@w...pl pisze:

> [...]
    > figurowałaby w DR na drugim miejscu - czy mże to być podstawą do
    > rejestracji pojazdu w jej miejscu zameldowania?

    De facto auto powinienes miec zarejestrowane w miescie zamieszkania a
    nie zameldowania. Zone do DR dopisac oczywiscie mozesz. Udzial
    wlasnosciowy nie ma tu nic do rzeczy. Zgodnie z prawem kazdy
    wspolwlasciciel jest rowny i nie wazne jest kto jak jest wpisany w DR.

    Aha, no i sa ubezpieczalnie, ktore nie biora pod uwage miejsca
    rejestracji auta, a wlasnie miejsce zameldowania. Ja mam staly meldunek
    w Gdansku, auto zarejestrowane w Warszawie i place skladki wlasciwe dla
    wlasnie Gdanska - wychodzi troche taniej niz gdybym mial skladki
    warszawskie :)

    Jacek Kustra

  • 6. Data: 2008-09-23 16:10:58
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    >W wiadomości news:gbapnu$9mh$1@inews.gazeta.pl Paweł Ubysz

    > Niekoniecznie.
    > Mógł stać się posiadaczem auta zanim stał się posiadaczem żony.

    I co sie wtedy staje z autem? IMHO wchodzi do majatku wspólnego , chyba ze
    intercyza stanowi inaczej. Ale mogę sie mylic.

    > Mógł stać się posiadaczem auta będąc już posiadaczem żony ale auto zakupił
    > z udokumentowanych środków posiadanych przed zawarciem związku.
    > Mógł auto otrzymać w darowiźnie albo w spadku.

    Czyli otrzymany w trakcie trwania małżeństwa spadek nie staje sie majatkiem
    wspólnym ?

  • 7. Data: 2008-09-23 16:17:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Paweł Ubysz pisze:

> [...]
    >
    > I co sie wtedy staje z autem? IMHO wchodzi do majatku wspólnego , chyba
    > ze intercyza stanowi inaczej. Ale mogę sie mylic.

    To co się kupi przed ślubem, nie wchodzi do wspólnoty majątkowej.

    > Czyli otrzymany w trakcie trwania małżeństwa spadek nie staje sie
    > majatkiem wspólnym ?

    Nie staje się.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-09-23 16:36:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gbb4ei$ha1$1@inews.gazeta.pl Paweł Ubysz

    > I co sie wtedy staje z autem? IMHO wchodzi do majatku wspólnego , chyba
    > ze intercyza stanowi inaczej. Ale mogę sie mylic.
    I mylisz się. Auto stanowi wówczas majątek odrębny właściciela.

    Nie.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-09-23 17:16:24
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Czy rozwiązaniem w tym przypadku byłaby darowizna powiedzmy 50%
    pojazdu,

    Powiem Ci jak to w moim wypadku praktycznie wyglądało:
    1. Wziąłem z USC odpis aktu małżeństwa (bezpłatny)
    2. Okazałem żonę i w/w akt w WK
    3. WK dał do podpisania oświadczenie o wspólnocie bleble itp. itd.
    4. WK dopisał żonę do DR
    I tyle. Wszystko trwało raptem 15 min.

    *piotr'ek*

  • 10. Data: 2008-09-23 19:24:24
    Od: "Scobowski" <scob_tego_nema@i_tego.tlen.pl>

> [...]
    > wlasnosciowy nie ma tu nic do rzeczy. Zgodnie z prawem kazdy
    > wspolwlasciciel jest rowny i nie wazne jest kto jak jest wpisany w DR.

    i wszystko bardzo fajnie, ale jako przerabiający temat już dwukrotnie
    (nienie, jedna zona ;-) ) opowiem, że w praktyce możesz zarejestrować auto w
    wydziale komunikacji właściwym dla meldunku 1. właściciela, a nie
    współwłaściciela - schodki takie przechodziłem z 2 różnymi autami w 2
    różnych wydziałach komunikacji.
    ergo: jeśli auto (patrząc na wcześniejsze głosy w watku) jest majątkiem
    wspólnym i chcesz je rejestrować pod "adresem żony" to ona musi zostać
    wpisana we wniosku jako pierwsza

    --
    Scobowski