  • 1. Data: 2005-07-09 12:54:22
    Temat: ujawnianie nazwisk dłużników wsród mieszkańców spółdzielni
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    W naszej spółdzielni zaległości czynszowe wynoszą ponad 1mln złotych. Ostatnio
    dowiedzieliśmy się, że w naszym
    bloku z opłatami zalega blisko 50% mieszkańców. W związku z tym, nie mamy zwrotów za
    CO, fundusz remontowy jest
    skąpy, nie remontują nam chodników, windy, nie zmieniają okien itd.

    Wiem, że nie wolno publikować nazwisk dłużników (co zresztą uważam za pomylony
    pomysł), ale może możnaby to
    było ominąć publikując listę pod tytułem: "tym państwu dziękujemy za terminowe
    opłacanie czynszu" i lista
    nazwisk. Mogłoby to spowodować, że ludzie, którzy nie płacą z cwanaiactwa poczuliby
    nareszcie wzrok potępienia
    na sobie, usłyszeliby parę gorzkich słów, może wtedy zaległości zmniejszyłyby się
    choć trochę.

    Doradźcie czy zgodne jest to z prawem, może doradzicie inny sposób rozwiązania tego
    problemu? Patrząc na inne
    bloki widzę, że mieszkam w coraz większych slumsach...

    --
    Mateusz

  • 2. Data: 2005-07-09 13:07:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Mateusz Swatek wrote:

    > Doradźcie czy zgodne jest to z prawem, może doradzicie inny sposób
    > rozwiązania tego problemu? Patrząc na inne bloki widzę, że mieszkam w
    > coraz większych slumsach...

    To niech spółdzielnia wystąpi do sądu.
    Komornik z przyjemnoscią wsiądzie na wypłaty.
    A samo pismo ze spółdzielni informujące, że skierowali sprawę do sądu
    będzie wystarczające aby większość dług uregulowała.

  • 3. Data: 2005-07-09 21:54:22
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "Mateusz Swatek" napisał:

    > może doradzicie inny sposób rozwiązania tego problemu?

    U mnie w bloku pojawiła się jakiś czas temu temu lista z
    wyszczególnieniem pięter i kwot zaległości w poprzednim kwartale na
    poszczególnych klatkach schodowych. Nie wiem czy podziałało, ale
    ciekawe to było, choćby dla porównania dynamiki zadłużenia w kolejnych
    miesiącach.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Nie dla dzieci:
    http://www.opowiadania.org

  • 4. Data: 2005-07-09 22:37:21
    Od: PiotrekS <c...@c...pl>

    Dnia Sat, 9 Jul 2005 23:54:22 +0200, "Aicha" <m...@p...strone>
    napisał(a):

> [...]
    >poszczególnych klatkach schodowych. Nie wiem czy podziałało, ale
    >ciekawe to było, choćby dla porównania dynamiki zadłużenia w kolejnych

    W mojej spółdzielni zrobiono na początku tak że na tabicy inf. wywieszano nr
    mieszkań z których lokatorzy nie płacili czynszu, później było:
    1. odcięcie kablówki
    2. odcięcie c. wody
    Poland is Mexico in Europe
    SPRAWDŹ USTAWIENIA Outlook Express
    http://tinyurl.com/36r6y

  • 5. Data: 2005-07-09 22:47:00
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:daohb5$8uu$1@srv.cyf-kr.edu.pl Mateusz Swatek
    <m...@i...pl> pisze:

> [...]
    > uważam za pomylony pomysł), ale może możnaby to było ominąć publikując
    > listę pod tytułem: "tym państwu dziękujemy za terminowe opłacanie czynszu"
    A nazwiska niby jakim prawem?
    Ja bym wtedy wywiesił w bloku (czy w innym miejscu) ogłoszenie o treści np.:
    "Dziękuję paniom X.Y. i Y.Z (nazwiska pełne) z administracji za dokonanie
    aktu higieny osobistej w postaci kąpieli, co uczyniło moja wizytę związaną z
    załatwianiem formalności mniej uciążliwą.

    Jotte

  • 6. Data: 2005-07-10 11:35:46
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    PiotrekS napisał(a):

    > W mojej spółdzielni zrobiono na początku tak że na tabicy inf. wywieszano nr
    > mieszkań z których lokatorzy nie płacili czynszu, później było:
    Można (zgodnie z prawem, jeśli tak, to może jakieś artykuły??) wywiesić listę
    mieszkań?

    > 1. odcięcie kablówki
    > 2. odcięcie c. wody

    Tego się nie da zrobić. Kablówka przez inną firmę jest, a ciepła woda z piecyków
    łazienkowych. Koniec końców za
    CO płacimy fortunę, bo trzeba ogrzać też tych darmozjadów, a spółdzielnia ma kupę
    długów....
    --
    Mateusz

  • 7. Data: 2005-07-10 11:39:18
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > aktu higieny osobistej w postaci kąpieli, co uczyniło moja wizytę związaną z
    > załatwianiem formalności mniej uciążliwą.

    http://www.giodo.gov.pl/266/id_art/983/j/pl/
    To zapytam tak: czy w takim razie w związku z tym co w linku powyżej- może
    spółdzielnia wywiesić listę dłużników?

    --
    Mateusz

  • 8. Data: 2005-07-10 12:38:11
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dar1ab$aj9$1@srv.cyf-kr.edu.pl Mateusz Swatek
    <m...@i...pl> pisze:

    > http://www.giodo.gov.pl/266/id_art/983/j/pl/
    > To zapytam tak: czy w takim razie w związku z tym co w linku powyżej-
    > może spółdzielnia wywiesić listę dłużników?
    Nie.

    Jotte

  • 9. Data: 2005-07-10 15:08:17
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Nie.

    No ok ... ale ochronie podlegają dane osobowe. A jakby tak wywiesili
    tylko numery mieszkan i kwoty zaleglosci ? Czy numer mieszkania bedzie
    podlegal ochronie ? W koncu tylko znajacy sie nawzajem beda wiedzieli o
    kogo chodzi, a ludzie z zewnatrz nie.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 10. Data: 2005-07-10 15:27:13
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:MPG.1d3b584962c8c94298a1de@news.tpi.pl KrzysiekPP
    <k...@n...op.pl> pisze:

> [...]
    > tylko numery mieszkan i kwoty zaleglosci ? Czy numer mieszkania bedzie
    > podlegal ochronie ? W koncu tylko znajacy sie nawzajem beda wiedzieli o
    Powiem otwarcie, że nie wiem. IMHO - coś takiego jest w świetle prawa
    możliwe. Wydaje mi się, że ani numer lokalu w budynku wielorodzinnym, ani
    kwota zaległości, ani te dwie informacje razem nie pozwalają na jednoznaczną
    identyfikację osoby fizycznej. Uważam, że w świetle ustawy istotne jest
    także gdzie ta lista wisi.
    W każdym razie niech sie wypowiedzą lepiej znający tę materię.

    Jotte