  • 41. Data: 2004-11-06 20:19:37
    Temat: Re: uczucia religijne
    Od: "Jakub Gębczak" <jakub@[delete.it]futurenova.net>

    Użytkownik "gazebo" <g...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:418D26CC.F062E298@pf.pl...

    > generalnie zreszta sady w Polsce zajmuja sie orzedaniem a nie
    > tworzeniem i nowelizacja prawa

    Nie mialem na mysli konkretnie sądów (to bylo uproszczenie).
    Jesli orzekaja na dany temat to musza miec wiedze z danego tematu. To chyba
    logiczne.

    >, to tak na marginesie, rozumiem, ze boli
    > cie i chodzi twoje uczucia, ja uwazam, ze paragraf ten jest mocno
    > nietrafny, metny i co tam jeszcze a jego stosowanie prowadzi do absurdow
    > czego sa przyklady

    Moge sie zgodzic ze nie zostal sprecyzowany dostatecznie na tyle by szary
    obywatel go rozumial. Jednak nie zmienia to sytuacji ze za podobne rzeczy w
    Polsce mozna poniesc prawne konsekwencje, o czym nam liczba 44 wyrokow cos
    mowi.

    > , a w kwestii samych porownan, ktorych dokonujesz to
    > masz odpowiedz od Leszka, proponuje zakonczyc

    Dobrze. Mozemy temat zakonczyc.

    > , zreszta ma twoim
    > przykladzie widac jak kontrowersyjny, niejednolity i dyskusyjny jest ow
    > zapis

    Owszem, jest. Nie twierdze ze jest prosty i jednoznaczny.
    Twierdze jedynie ze w Polsce nie ma swobody artystycznej , takiej jakiej by
    wiele osob chcialo i ze za owa "swobode" mozna dostac wyrok. Przyklady ktore
    dalem mowia same za siebie.

    > , w Anglii oficjalnie dopuszczona do odprawiania mszy
    > satanistycznych na okretach Jej Krolewskiej Mosci

    Nie jestesmy w Anglii. Owy przyklad tez obraza uczucia religijne
    chrzescijan, ale jak mowimy o prawie to wiemy dobrze ze nie zdzialamy nic.
    Jestesmy w Polsce, nie znamy prawa angielskiego (przynajmniej ja), owe prawo
    nas nie dotyczy a ja interweniowac w Anglii nie zamierzam. Od tego maja
    swoich chrzescijan.

    EOT.

    --
    Jakub Gębczak

  • 42. Data: 2004-11-06 20:27:44
    Od: gazebo <g...@p...pl>

    "Jakub Gębczak" wrote:

> [...]
    > nas nie dotyczy a ja interweniowac w Anglii nie zamierzam. Od tego maja

    to ja sie tylko retorycznie zapytam dlaczego uwazasz, ze prawo
    sankcjonuje wylacznie twoje uczucia religijne? w Polsce tez sa satanisci
    oraz pare innych wyznan a my juz jestesmy w Unii
    --
    No, to będę miał nauczkę.
    -- jeden facet gdy przywiązywali go do krzesła elektrycznego

  • 43. Data: 2004-11-06 21:12:33
    Od: morituri <g...@w...pl>

    Jakub Gębczak wrote:

    > W kwestii prawa sąd jest wiekszym autorytetem niz Ty i skoro korzysta z
    > owego przepisu, oznacza to ze przepis owy jest jednak mozliwy do uzycia w
    > podobnych sprawach. Dlatego tez zamieszczanie owych obrazow na stronie
    > rowniez jest przestepstwem. Poki prawo jest jakie jest, takiego typu czyny
    > sa jego naruszeniem.

    w takich przypadkach sąd przestaje być dla mnie jakimkolwiek autorytetem
    - wiem że to nierzeczowa odpowiedź, ale niestety tak jest

    --
    mts