  • 1. Data: 2003-03-03 18:15:29
    Temat: ucieczka przed (nie)policją
    Od: a...@w...pl

    witam
    mam taka o to historie i prosze o porade:

    Chłopak(21 lat) wracał samochodem z dyskoteki. W wiosce w zacienionym miejscu
    stała policja i zatrzymywała go. Chłopak wystraszył się i nie zatrzymał się do
    kontroli, ponieważ podejrzewał, że to może być fałszywa policja.. Policja
    zaczęła go gonić polonezem. On jeszcze bardziej się wystraszył i zaczął
    uciekać, jechał maluchem. Gdy oni chcieli go wyprzedzić, zajeżdżał im drogę.
    Jechał polnymi drogami przez las, w końcu dotarł do domu i poszedł spać do
    pokoju brata. Po niedługim czasie przyjechała do domu policja (ok. 3 godz w
    nocy). Zaczęli się dobijać do domu, a kiedy ojciec otworzył drzwi, weszli do
    domu z bronią. Krzycząc i nikomu nic nie tłumacząc (nawet kim są i o co chodzi)
    zaczęli przeszukiwać mieszkanie, a potem podwórko i inne pomieszczenia na
    zewnątrz. A w tym czasie chłopak spał w pokoju brata i nawet nie wiedział, że
    policja przyjechała za nim do domu. Szukali go, chociaż samochód jest
    zarejestrowany na inną osobę, wiedzieli, jaką miał kurtkę i gdzie pracuje
    ojciec. Policjanci podczas pogoni uszkodzili swój samochód, jednak maluch nie
    był uszkodzony i nie doszło do wypadku. Chłopak na 9 dzień po zdarzeniu został
    wezwany na komendę do wyjaśnień. Sprawa ma wrócić do rozpatrzenia do komendy
    głównej i może skończyć się w sądzie.
    Pytanie jest następujące: Jakie kierowca może ponieść konsekwencje i co mu
    grozi?

    pozdrawiam
    ambroz

  • 2. Data: 2003-03-03 19:05:23
    Temat: Re: ucieczka przed (nie)policją
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    się do
    > kontroli, ponieważ podejrzewał, że to może być fałszywa policja.. Policja

    Skoro ma prawo jazdy - tak zakładam - to powinien wiedzieć, że
    w takim wypadku jest zobowiązany udać się natychmiast na
    najbliższy posterunek Policji. Jeżeli tego nie zrobił, to
    z konsekwencjami ucieczki.

    pzdr
    JarekM

  • 3. Data: 2003-03-04 13:51:23
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    03.jasien.net...

    > Skoro ma prawo jazdy - tak zakładam - to powinien wiedzieć, że
    > w takim wypadku jest zobowiązany udać się natychmiast na
    > najbliższy posterunek Policji. Jeżeli tego nie zrobił, to
    > z konsekwencjami ucieczki.

    Czyli prawko aut na min. pół roku.

    Pozdr
    Leszek

  • 4. Data: 2003-03-05 00:51:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Obawiam się, że trudno będzie przekonać sąd do prawdziwości tego opisu. W
    to, że podejrzewał, że to byli fałszywi policjanci, to jeszcze na upartego
    można by uwierzyć, ale jak już im uciekł, to miał obowiązek skontaktować się
    z najbliższą jednostką Policji. Osobiście albo telefonicznie. No i w
    wypadku, gdy oznakowany radiowóz stał na terenie zabudowanym, a policjanci
    byli umundurowani, to gość będzie musiał jakoś uzasadnić, na czym opierał
    swoje podejrzenia. No bo inaczej, to nikt by się nie zatrzymywał do
    kontroli, bo zawsze mogą to być przebierańcy.
    No i nie bardzo mi się wydaje, że gość spał w pokoju brata. No to jak oni
    przeszukali pomieszczenia. To wszystko nie trzyma się kupy i boję się, że
    sąd w to nie uwierzy. Sprawa zostanie potraktowana jako zwykła ucieczka
    przed policją i tyle.

  • 5. Data: 2003-03-09 16:04:33
    Od: a...@w...pl

> [...]
    > przeszukali pomieszczenia. To wszystko nie trzyma się kupy i boję się, że
    > sąd w to nie uwierzy. Sprawa zostanie potraktowana jako zwykła ucieczka

    A co grozi za zywkla ucieczke przed policja???

    No i przeszukiwali mieszkanie tak, ze chodzac po pokojach nawet nie zagladali
    kto spal na lozku, bo w domu byly siostry kolegi.
    Tylko przebiegli po pokojach i to nie wszystkich, wlasnie brata drzwi nawet nie
    widzieli i tam nie zajrzeli. Pobiegali jeszcze kolo domu, szukali w stodole itp.

    A radiowoz stal w slabo oswietlonym miejscu no ale w wiosce, no coz ale on sie
    wystraszyl i uciekal - bylo minelo.

    Pozdrawiam
    Ambroz

  • 6. Data: 2003-03-09 16:22:08
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > A co grozi za zywkla ucieczke przed policja???

    Art.92 KW
    § 2. Kto w celu uniknięciakontroli nie stosuje się do sygnału osoby
    uprawnionej do kontroli ruchu drogowego, nakazującego zatrzymanie pojazdu,

    - podlega karze aresztu albo grzywny.

    § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 2 można orzec
    zakazprowadzenia pojazdów

    W podanym przez Ciebie przypadku z paragrafu 3 należy wykreślić słowo
    "można" znajdujące się przed słowem "orzec" a słowo "orzec" zastąpić
    "orzeka się".

    > A radiowoz stal w slabo oswietlonym miejscu no ale w wiosce, no coz ale on
    sie
    > wystraszyl i uciekal - bylo minelo.

    Jakie to ma teraz znaczenie? Trzeba było to zgłosić na komisariacie a nie
    jechać spać do domu.

    Pozdr

    Leszek

  • 7. Data: 2003-03-09 20:55:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    | A co grozi za zywkla ucieczke przed policja???

    Wyłożył Leszek nieco wyżej.

> [...]
    nawet nie
    | widzieli i tam nie zajrzeli. Pobiegali jeszcze kolo domu, szukali w

    Z zasady przy rozpoczęciu przeszukania wzywa się obecnych przy przeszukania
    do wydania poszukiwanego przedmiotu / osoby. I co? Domownicy nie wiedzieli,
    że gość w łóżku brata śpi? Jak nie wiedzieli, a był samochód, to mogli sami
    poszukać. Byłoby z głowy.

    | A radiowóz stal w słabo oświetlonym miejscu no ale w wiosce, no cóż ale on
    się
    | wystraszył i uciekał - było minęło.

    Uwierzyłbym, gdyby gość wiózł TIR-a alkoholu albo czego innego. Ale nie
    samochód osobowy. Co za kretyn ryzykowałby z lewym patrolem, żeby na niego
    napaść. Jeśli faktycznie jest to prawda i gość się wystraszył (w co
    osobiście nie wierzę), to powinni mu odebrać na stałe prawo jazdy. Pomyśl
    tylko. Jak zobaczył mały radiowóz, to gnał na oślep i chował się w łóżku
    brata. Co będzie, jak zobaczy na drodze ciężarówkę. To, pewnie od razu
    wjedzie w pole albo do lasu.

  • 8. Data: 2003-03-10 09:02:08
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    >Co będzie, jak zobaczy na drodze ciężarówkę. To, pewnie od razu
    > wjedzie w pole albo do lasu.

    W celu ukrycia się wjedzie w procesję albo wycieczkę przedszkolaków(bo ma
    czerwonego malucha) .Horror.

    Pozdr
    Leszek