  • 1. Data: 2004-03-15 21:40:24
    Temat: trybunal w strasbourgu
    Od: Amber <n...@p...onet.pl>

    obiło mi się o uszy, że zgodnie z prawami człowieka, każdy ma prawo do
    uzyskania wyroku "w rozsądnym czasie".

    zastanawiam się, czy czekanie na wyrok w sprawie o wysokość emerytury 4 lata
    to jest rozsądny czas, czy nie? sprawa się wlecze, bo, po kolejnych swoich
    przegranych, ZUS odwołuje się do wyższych instancji, wnosi zażalenia
    względem wyroków itd.

    nieoficjalnie szef miejscowego ZUSu przyznał w końcu, że musi tak postępować
    ze względu na "naciski centrali, bo za dużo jest przegranych spraw".

    wkurza mnie to, bo co to do cholery jest - kolejne wyroki są na moją
    korzyść, po czym ZUS podważa je ze względów proceduralnych (np. wnosi, że
    nie dotrzymano terminu składania jakichś papierów, wiedząc, że termin
    został jednak dotrzymany, przez co sprawa przechodzi do wyższej instancji i
    z wyższej instancji z powrotem do niższej do ponownego rozpatrzenia itd.
    już 4 lata.)

    co robić?

  • 2. Data: 2004-03-15 23:14:52
    Temat: Re: trybunal w strasbourgu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Amber" <n...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c358lp$rig$1@news.onet.pl...
    > obiło mi się o uszy, że zgodnie z prawami człowieka, każdy ma prawo do
    > uzyskania wyroku "w rozsądnym czasie".

    jesli wykażesz "dziury" w postępowaniu, to wygrasz. Ale jeśli po prostu
    strony się odwołują, to niestety nic nie poradzisz.

> [...]
    swoich
    > przegranych, ZUS odwołuje się do wyższych instancji, wnosi zażalenia

    No ale ile tych zażaleń może wnieść? Pierwsza i druga instancja, no i
    najwyższy - i dość.

> [...]
    instancji i
    > z wyższej instancji z powrotem do niższej do ponownego rozpatrzenia itd.

    Kto nei dotrzymuje tych terminów. jesli faktycznie sąd, to w Sztrasburgu
    masz pewne szanse.

    > co robić?

    Może faktycznie trybunał zostaje?