  • 1. Data: 2007-03-22 12:34:48
    Temat: Mandaty
    Od: "Kolajarzyk" <k...@p...onet.pl>

    Witam!

    Niedawno (ok. miesiaca temu) dostalem mandat za zaklócanie ciszy nocnej
    (imprezka byla) w wysokosci 200 Zl. Natomiast w poniedzialek 19.03 kolejny
    za zanieczyszczanie terenu PKP od funkcjonariusza SOK (50 ZL)

    Co mi grozi za niezaplacenie tych mandatów ? jestem uczniem, osiemnastke
    bede mial dopiero w sierpniu….

    Od rodziców nie moge wziac pieniedzy, o imprezie nic nie wiedza i lepiej
    zeby tak zostalo J

    PS. Komornik moze mnie juz scigac ??

  • 2. Data: 2007-03-22 12:38:48
    Temat: Re: Mandaty
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    > PS. Komornik moze mnie juz scigac ??

    Ciebie nie, ale rodzice sie o tych mandatach dowiedza szybciej niz ci sie
    wydaje bo dokladnie do nich uderzy na samym poczatku :)

  • 3. Data: 2007-03-22 12:50:04
    Od: "kolejarzyk" <k...@p...onet.pl>

    > Ciebie nie, ale rodzice sie o tych mandatach dowiedza szybciej niz ci sie
    > wydaje bo dokladnie do nich uderzy na samym poczatku :)

    A po jakim czasie (i jak wysoka musi być należność) niepłacenia komornik dobiera
    sie do du** ??

    Znajomi mi mówili że mają po kilka mandatów niezapłaconych i jeszcze lipy nie
    mają...

    Szczerze mówiąc chciałem sobie olać to wszystko i nie wnikać, ale teraz powoli
    zaczynam się trochę bać... (nie chcę żeby mi komornik lodówkę zabrał) :)

  • 4. Data: 2007-03-22 12:50:17
    Od: "m" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Kolajarzyk" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bede mial dopiero w sierpniu….
    >
    > Od rodziców nie moge wziac pieniedzy, o imprezie nic nie wiedza i lepiej

    hehe i bardzo dobrze. Mam nadzieje, ze na mandatach się skończy i coś cie to
    nauczy. Niedługo będziesz pełnoletni i zacznij myśleć.

  • 5. Data: 2007-03-22 13:03:48
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    > A po jakim czasie (i jak wysoka musi być należność) niepłacenia komornik
    > dobiera
    > sie do du** ??

    Znajomi to pewnie maja mandaty za brak biletu itd, ty masz mandacik od
    policji a to cos innego.
    Jezeli nie zaplacisz sam, to w ciagu mysle maks 6 miesiecy zapukaja by sie
    dowiedziec co sie stalo ze nie zaplacono mandat.
    No i jak komornik przyjdzie to dodatkowe koszta beda i juz wesolo nie bedzie
    i rodzice beda zli ze im tv zabral ;)

  • 6. Data: 2007-03-22 13:18:00
    Od: "kolejarzyk" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > dowiedziec co sie stalo ze nie zaplacono mandat.
    > No i jak komornik przyjdzie to dodatkowe koszta beda i juz wesolo nie bedzie

    No to jednak muszę zbierać kasę :(
    Myślałem że upiecze mi się :P
    Ale tak w ciągu np trzech miesięcy to raczej nie wpadną ?

  • 7. Data: 2007-03-22 13:28:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Regand" <r...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Jezeli nie zaplacisz sam, to w ciagu mysle maks 6 miesiecy zapukaja by
    > sie dowiedziec co sie stalo ze nie zaplacono mandat.

    raczej nikt mu do drzwi nie zapuka

    > No i jak komornik przyjdzie to dodatkowe koszta beda i juz wesolo nie
    > bedzie i rodzice beda zli ze im tv zabral ;)

    do komornika daleka droga, poicyjne i "straszackie" mandaty wszystkie
    jakie mialem sciagane byly przez skarbowke na koniec roku przy okazji
    rozliczania pita, z jakas tam smieszna oplata manipulacyjna

    dopiero jak w ten sposob mandat nie zostanie sciagniety, komornik skarbowy
    bedzie pewnie podejmowal inne kroki

    przynajmniej tak wynila z moich obserwacji ;)

  • 8. Data: 2007-03-22 13:50:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kolajarzyk napisał(a):

    > Co mi grozi za niezaplacenie tych mandatów ? jestem uczniem, osiemnastke
    > bede mial dopiero w sierpniu

    Cóż, ogólnie to sąd może grzywnę zamienić np. na areszt. I pamiętaj, że
    choć przywileje pełnoletności są od 18. urodzin, to pełna
    odpowiedzialność karna zaczyna się o rok wcześniej.

    Na drugi raz zachowuj się kulturalne, a nie jak dresiarz.

    Teraz będziesz miał nauczkę - a gdybyś miał odrobinę honoru, nie
    starałbyś się uniknąć odpowiedzialności za popełnione błędy.

  • 9. Data: 2007-03-22 14:01:31
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    > Ale tak w ciągu np trzech miesięcy to raczej nie wpadną ?

    Nie, ale musisz teraz zawsze pierwszy poczte w domu otwierac bo upomnienia
    przyjda wczesniej :) :P

  • 10. Data: 2007-03-22 14:56:01
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > odpowiedzialność karna zaczyna się o rok wcześniej.
    >
    > Na drugi raz zachowuj się kulturalne, a nie jak dresiarz.
    Jak miałbym zachowywać się jak dresiarz to w ogóle nie prosiłbym Was o radę
    tylko olał sprawę i czekał na komornika.
    > Teraz będziesz miał nauczkę - a gdybyś miał odrobinę honoru, nie
    > starałbyś się uniknąć odpowiedzialności za popełnione błędy.

    Hmmm... honor to ja mam, z kasą gorzej :/