  • 1. Data: 2005-08-02 21:27:43
    Temat: termin wejścia w życie ustawy
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    Całe pytanie będzie dotyczyło ustawy: http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/3684_u.htm

    Otóż 1 lipca została uchwalona przez sejm i przekazana do senatu. Senat przyjął
    bez poprawek i 15 lipca przekazał do prezydenta. Prezydent ma na podpisanie 21
    dni. I tu pierwsze pytanie: dni ogólnie czy dni roboczych ?
    I jeszcze artykuł 5 tej ustawy: "Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od
    dnia ogłoszenia." Czy jest jakiś czas maksymalny, który może minąć od podpisania
    przez prezydenta do ogłoszenia ?

    Generalnie chodzi mi o to, czy ta ustawa wejdzie w życie przed końcem sieprnia :-).

    Tomasz.

  • 2. Data: 2005-08-02 22:06:08
    Temat: Re: termin wejścia w życie ustawy
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tomasz napisał(a):
    > Otóż 1 lipca została uchwalona przez sejm i przekazana do senatu. Senat przyjął
    > bez poprawek i 15 lipca przekazał do prezydenta. Prezydent ma na podpisanie 21
    > dni. I tu pierwsze pytanie: dni ogólnie czy dni roboczych ?

    kalendarzowych

    > I jeszcze artykuł 5 tej ustawy: "Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od
    > dnia ogłoszenia." Czy jest jakiś czas maksymalny, który może minąć od podpisania
    > przez prezydenta do ogłoszenia ?

    ma być niezwłocznie
    a ile to będzie, to już...

    > Generalnie chodzi mi o to, czy ta ustawa wejdzie w życie przed końcem sieprnia :-).

    jw. pozostaje odesłać do wróżki ;)

    KG

  • 3. Data: 2005-08-03 07:27:41
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > ma być niezwłocznie
    > a ile to będzie, to już..

    Ok, prezydent podpisał 30 lipca :-). Kolejne pytanie, to gdzie te ustawy są
    ogłaszane ?

    Tomasz.

  • 4. Data: 2005-08-03 07:50:49
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tomasz napisał(a):
    > Ok, prezydent podpisał 30 lipca :-). Kolejne pytanie, to gdzie te ustawy są
    > ogłaszane ?

    w Dzienniku Ustaw

    KG

  • 5. Data: 2005-08-03 18:39:32
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik " Tomasz " <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5f1c.000014b6.42f071ec@newsgate.onet.pl...
    > Ok, prezydent podpisał 30 lipca :-). Kolejne pytanie, to gdzie te ustawy
    > są
    > ogłaszane ?

    Jupi :D

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 6. Data: 2005-08-03 19:40:57
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 03/08/2005 09:27, Tomasz wrote :

    > Ok, prezydent podpisał 30 lipca :-). Kolejne pytanie, to gdzie te ustawy są
    > ogłaszane ?

    Ale poważnie to:
    Senat uchwalił 21 lipca. Powiedzmy 5 dni od uchwały do przekazania
    prezydentowi. Prezydent ma 21 dni do podpisania (art. 122 ust. 2
    konstytucji). Wchodzi w życie w ciągu 14 dni od dnia ogłoszenia.
    Powiedzmy, że od podpisania do ogłoszenia 5 dni. Razem 45 dni od 21
    lipca. Wychodzi, że koniec sierpnia...
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession