eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › telekomunikacja
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2006-06-29 13:24:39
    Temat: telekomunikacja
    Od: MARTA <m...@o...pl>

    Czy telekomunikacja ma prawo wystawiać rachunki na osobę zmarłą jeżeli
    zostali powiedomieni pisemnie o zgonie tej osoby pisemnie (otrzymali
    kopie aktu zgonu)? Czy rachunki wystawione na osobę zmarłą przez
    telekomunikację są ważne? Telefon jest odłączony od gniazda
    telefonicznego a mieszkanie jest nieużytkowane. Z telefonu nikt nie
    korzysta a do skrzynki przychodzą tylko rachunki z telekomunikacji.
    Prosiliśmy ich aby odłączyli linie telefoniczną bo osoba nie żyje ale im
    zależy chyba na tym żeby nabijać rachunki za abonament. Chyba będą tak
    robić do końca umowy. Dzisiaj w skrzynce znalazłam list z formy
    windykacyjnej, która straszy sądem osobę zmarłą. Czy te należności,
    które nabijane są po śmierci abonenta będzie musiał zapłacić ewentualny
    spadkobierca (bo chyba na tym zależy telekomunikacji)? Jak zatrzymać ten
    proceder?


  • 2. Data: 2006-06-29 13:37:45
    Temat: Re: telekomunikacja
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    MARTA wrote:
    > Czy telekomunikacja ma prawo wystawiać rachunki na osobę zmarłą jeżeli
    > zostali powiedomieni pisemnie o zgonie tej osoby pisemnie (otrzymali
    > kopie aktu zgonu)? Czy rachunki wystawione na osobę zmarłą przez
    > telekomunikację są ważne? Telefon jest odłączony od gniazda
    > telefonicznego a mieszkanie jest nieużytkowane. Z telefonu nikt nie
    > korzysta a do skrzynki przychodzą tylko rachunki z telekomunikacji.
    > Prosiliśmy ich aby odłączyli linie telefoniczną bo osoba nie żyje ale im
    > zależy chyba na tym żeby nabijać rachunki za abonament. Chyba będą tak
    > robić do końca umowy. Dzisiaj w skrzynce znalazłam list z formy
    > windykacyjnej, która straszy sądem osobę zmarłą. Czy te należności,
    > które nabijane są po śmierci abonenta będzie musiał zapłacić ewentualny
    > spadkobierca (bo chyba na tym zależy telekomunikacji)? Jak zatrzymać ten
    > proceder?

    Nie ma.
    W momencie śmierci umowa wygasła.
    Trzymać potwierdzenie, że tepsa została o śmierci powiadomiona.
    Rachunki odesłać z adnotacją, adresat nie żyje.

    Firmę windykacyjną powiadomić w taki sam sposób, że adresat nie żyje.

    Spadkobierca nie będzie musiał tego płacić, co najwyżej dalej będzie się
    musiał z tepsą droczyć.


    Nie korzystać z tego telefonu, żeby nie dawać tepsie kolejnych
    argumentów do przeciągania sprawy.

    Jeśli załatwialiście wszystko na gębę.
    To załatwić to jeszcze raz, za pomocą listów poleconych lub zanieść
    osobiście a na kopii poprosić o potwierdzenie.


  • 3. Data: 2006-06-29 15:22:02
    Temat: Re: telekomunikacja
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MARTA wrote:
    > Czy telekomunikacja ma prawo wystawiać rachunki na osobę zmarłą jeżeli
    > zostali powiedomieni pisemnie o zgonie tej osoby pisemnie (otrzymali
    > kopie aktu zgonu)? Czy rachunki wystawione na osobę zmarłą przez
    > telekomunikację są ważne? Telefon jest odłączony od gniazda

    Jeśli obejmują okres po zgodnie/zawiadomieniu o zgonie, to zdecydowanie
    nie. Umowa automatycznie wygasa.

    [ciach]

    > robić do końca umowy. Dzisiaj w skrzynce znalazłam list z formy
    > windykacyjnej, która straszy sądem osobę zmarłą. Czy te należności,
    > które nabijane są po śmierci abonenta będzie musiał zapłacić ewentualny
    > spadkobierca (bo chyba na tym zależy telekomunikacji)? Jak zatrzymać ten
    > proceder?

    Ja bym zwyczajnie zgłosił zawiadomienie do prokuratury o próbie wyłudzenia.

    PS: mam nadzieję zawiadomienie było wysłane poleconym za potwierdzeniem
    odbioru lub złożone w punkcie obsługi klienta i masz na to potwierdzenie?


  • 4. Data: 2006-06-29 18:18:18
    Temat: Re: telekomunikacja
    Od: MARTA <m...@o...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ja bym zwyczajnie zgłosił zawiadomienie do prokuratury o próbie wyłudzenia.
    >
    > PS: mam nadzieję zawiadomienie było wysłane poleconym za potwierdzeniem
    > odbioru lub złożone w punkcie obsługi klienta i masz na to potwierdzenie?

    Akt zgonu wysłany został listem poleconym + zgłaszanie telefoniczne (na
    gębe). Firma windykacyjna też się zdziwiła po mojej wiadomości.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1