  • 1. Data: 2002-11-12 22:39:44
    Temat: tajemnica firmy
    Od: "e-matrix" <s...@w...opole.pl>

    Co dokładnie oznacza tajemnica firmy?
    Czy obowiązuje taka tajemica po ustaniu stosunku pracy?
    Czy jeżeli wykonywałem projekt, w firmie przedstawiający miasto w którym
    mieszkam (a podpisałem dokument o tajemicy) a później po ustaniu stosunku
    pracy wykonanłem prywatnie też strone o moim mieście, czy mogłem zostać
    oskarżony o czyn nieuczciwej konkurencji a dokładniej o ukradnięcie pomysłu?
    Chociaż nie podpisywałem żadnego dokumentu dotyczącego nieuczciwej
    konkurencji! Projekty nie były podobne nie było żadnych plagiatów, grafike,
    zdjecia wykonałem sam a zgode na teksty otrzymałem od władz miasta!

    pozdrawiam
    tender

  • 2. Data: 2002-11-13 09:04:42
    Temat: RE: tajemnica firmy
    Od: r...@i...pl (BOHO)

    > Co dokładnie oznacza tajemnica firmy?
    > Czy obowiązuje taka tajemica po ustaniu stosunku pracy?

    Art. 11. ustawy o zwalczaniu niuczciwej konkurencji:
    1. Czynem nieuczciwej konkurencji jest przekazanie, ujawnienie lub
    wykorzystanie cudzych informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa
    albo ich nabycie od osoby nieuprawnionej, jeżeli zagraża lub narusza interes
    przedsiębiorcy.
    2. Przepis ust. 1 stosuje się również do osoby, która świadczyła pracę na
    podstawie stosunku pracy lub innego stosunku prawnego - przez okres trzech
    lat od jego ustania, chyba że umowa stanowi inaczej albo ustał stan
    tajemnicy.
    3. Przepisu ust. 1 nie stosuje się wobec tego, kto od nieuprawnionego nabył,
    w dobrej wierze, na podstawie odpłatnej czynności prawnej, informacje
    stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa. Sąd może zobowiązać nabywcę do
    zapłaty stosownego wynagrodzenia za korzystanie z nich, nie dłużej jednak
    niż do ustania stanu tajemnicy.
    4. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości
    publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne
    przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do
    których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich
    poufności.

> [...]
    > pracy wykonanłem prywatnie też strone o moim mieście, czy mogłem zostać
    > oskarżony o czyn nieuczciwej konkurencji a dokładniej o

    Art. 3 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji:
    1. Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub
    dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy
    lub klienta.
    2. Czynami nieuczciwej konkurencji są w szczególności: wprowadzające w błąd
    oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia
    geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów
    lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nakłanianie do rozwiązania
    lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów, pomawianie lub nieuczciwe
    zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej
    funkcję publiczną, a także nieuczciwa lub zakazana reklama oraz
    organizowanie systemu sprzedaży lawinowej.

    Pozdr. BOHO