  • 221. Data: 2022-02-21 14:35:47
    Temat: Re: szury w życiu codziennym [Kto po wyzwaniu od "szurniętego" pobiegł się zaszczepić?]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Feb 2022 14:01:58 +0100, Olin wrote:

    > No i jeden naziol ma już wyrok, a stowarzyszenie rozwiązane.
    > Gdzie są choćby akty oskarżenia dla dziennikarzy?

    Skoro dziennikarze "w slusznej sprawie", to nie wiem czy im sie należa
    jakies akty oskarzenia.
    Zresztą o co?

    Ale ale ... czy kameralną imprezę w srodku lasu dla 6/8 osob, mozna
    nazwac "propagowaniem ustroju" ?
    Natomiast publikowanie tego w TV i gazetach, to chyba mozna, a nawet
    nalezy :-)

    Ale jakby sie tak jeszcze okazalo, ze to dziennikarze sfinansowali
    imprezę ...

    J.

  • 222. Data: 2022-02-21 14:41:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 21 Feb 2022 14:35:47 +0100, J.F napisał(a):

    > Ale ale ... czy kameralną imprezę w srodku lasu dla 6/8 osob, mozna
    > nazwac "propagowaniem ustroju" ?

    A co orzekł sąd?

    > Natomiast publikowanie tego w TV i gazetach, to chyba mozna, a nawet
    > nalezy :-)

    Po tej linii właśnie szli naziole i Robert Policmajster - jesteś w dobrym
    towarzystwie! - ale nawet Mniej niż Zero okazał się miękiszonem i nie
    wysmażył oskarżenia, a przecież się do tego palił.

    > Ale jakby sie tak jeszcze okazalo, ze to dziennikarze sfinansowali
    > imprezę ...

    Okazało się?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 223. Data: 2022-02-21 14:44:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.02.2022 o 14:06, J.F pisze:

    > A tak w ogole, to chyba nalezalo stworzyc jakis centralny system
    > zakupow dla szpitali.

    Przecież był unijny system zakupów. Tylko ciężej było wałek zrobić.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 224. Data: 2022-02-21 14:51:58
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Przecież był unijny system zakupów. Tylko ciężej było wałek zrobić.

    Zgadzam się że wtedy było ciężej wałek zrobić w Polsce,
    także na Polskę "niekoniecznie".

    --
    A. Filip

  • 225. Data: 2022-02-21 14:55:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Feb 2022 14:44:30 +0100, Shrek wrote:

    > Przecież był unijny system zakupów. Tylko ciężej było wałek zrobić.

    Unijny system byl z potrzeby chwili.

    A obok sie okazalo, ze AMR jakies respiratory ma, i nie wiadomo - lezą
    tam sobie w skrzyniach nieuzywane przez dziesiec lat, az sie
    zestarzeja i sie je komisyjnie ... sprzeda w przetargu?

    Cos tu na mój gust nie tak - skoro jest potrzebny zapas, to chyba
    powinien byc w ciaglej rotacji ...

    J.

  • 226. Data: 2022-02-21 14:59:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Feb 2022 14:41:13 +0100, Olin wrote:

    > A co orzekł sąd?

    Apelacyjny ?

    > Po tej linii właśnie szli naziole i Robert Policmajster - jesteś w dobrym
    > towarzystwie! - ale nawet Mniej niż Zero okazał się miękiszonem i nie
    > wysmażył oskarżenia, a przecież się do tego palił.

    Co by jednak nie mowic, to o imprezie w srodku lasu sie nic nie dowiem
    ani ja, ani inni obywatele. Chyba, ze TV pusci reportaz.

    > Okazało się?

    Sąd orzekł, ze nie?

    Jakies tam koszta jednak byly, organizator mialby je ponosic dla malej
    imprezki dla 7 osob?
    Czy rzeczywiscie ktos mu dal pieniadze na organizacje.
    A kto ?

    J.

  • 227. Data: 2022-02-21 15:27:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Feb 2022 14:33:29 +0100, Olin wrote:

    > No i wybrano Izdebskiego, handlarza bronią, bez doświadczenia w handlu

    Zdaje sie, ze nikt inny sie nie zglosil.

    > sprzętem medycznym,

    Z drugiej strony - moze ma znajomosci i potrafi wyciagnac takie zapasy
    gdzies z odleglych krajow.

    > który od razu otrzymał 35 mln euro zaliczki. Już w 2011

    100% zaliczki bylo istotnie dziwne.

    > roku Izdebski miał oszukać państwową spółkę.

    A to nie byla wina Tuska ? :-)

    > "Według relacji oficera Izdebski miał w Bamecie pośredniczyć w eksporcie
    > 150 tys. sztuk karabinków AK-47 do byłej Jugosławii. Nabywcą był urodzony w
    > Syrii obywatel Iraku Muhammad al Khafagi. Izdebski dostarczył mu nie tylko
    > broń - na eksport uzbrojenia na Bałkany obowiązywało już embargo, więc
    > zorganizował też fałszywe świadectwa końcowego odbiorcy, którym miał być
    > rząd Nigerii.

    I kto byl tu tą oszukaną państwową spółką?

    > Jak zaznacza "Wyborcza", ślad tej transakcji można znaleźć w opublikowanym
    > w 2007 r. słynnym raporcie z likwidacji WSI Antoniego Macierewicza za

    A to chyba nie ten przypadek z 2011 ..

    > czasów pierwszych rządów PiS. Al Khafagi jest tam wymieniony w kontekście
    > kontaktów z terroryzmem, a WSI zarzuca się, że "nie zapobiegły działaniom
    > al Khafagiego na terenie RP (...)".
    >
    > - Nie ma możliwości, by informacja o Izdebskim nie była w bazach danych
    > służb. Przy jakimkolwiek sprawdzeniu jego nazwisko powinno się wyświetlić
    > na czerwono - stwierdził były oficer WSI."
    >
    > https://natemat.pl/311963,afera-z-respiratorami-w-mz
    -wyborcza-sluzby-znaly-andrzeja-izdebskiego

    > Grubo, ale nie dla Szumowskiego.

    Szumowski sie na sprawdzaniu w WSI nie zna.
    Ale ktos tam chyba rutynowo powinien sprawdzic.

    > Wiadomo. Wziąłem dane do ostatniego tygodnia 2020.

    OK.
    Ale to znow moze mocno mieszac w danych.

    Zaraz - liczby z jednego tygodnia, czy od poczatku pandemii?

    W Belgii szczyt zgonow byl tygogniu 2.11.2020, 1393/tydz,
    w Bulgarii 30.11.2020, 980/tydz.
    Wiec do ostatniego tygodnia grudnia w Belgii spadlo bardziej.
    Po czym w Bulgarii w lutym-marcu 2021 nastapila kolejna fala,
    a w Belgii juz prawie nie. W Belgii byla rok wczesniej.

    > Po prostu w różnych krajach stosują różną folię, co wszystko tłumaczy.
    >
    > Po to się robi korelacje dla jak największej liczby przypadków, żeby
    > zminimalizować wpływ grubości folii.

    A tu widzisz - jeszcze sprawa taka, ze jedni przechodza bezobjawowo, a
    inni umieraja na Covid. Od czego zalezy - nie wiadomo.
    Ale ... czy nie wydaje sie rozsadny moj glos, ze kto ma umrzec na
    Covid, ten umrze?
    Przy czym to byl glos rozsadny do czasu szczepionki, jesli szczepionka
    jakos uodparnia na cięzką postac i zgon, to zmienia wynik :-)

    > Chłopki-roztropki oczywiście z
    > lubością wynajdują pojedyncze przypadki i czasem okaże się, że śledzie na
    > patyku tańsze u Niemca niż u nas, po czym z dumą krzyczą, że w Polsce
    > drożej.

    no coz, z jednej strony wydaje sie, ze w krajach o wyzszej pensji,
    wydatki codzienne powinny byc wieksze, a z drugiej okazuje sie, ze
    wiele towarow u niemca tansze.
    Ba - w polskim kauflandzie czesto ostatnio widze mięso z Niemiec - i
    tansze.

    J.

  • 228. Data: 2022-02-21 15:31:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.02.2022 o 14:51, A. Filip pisze:

    > Zgadzam się że wtedy było ciężej wałek zrobić w Polsce,
    > także na Polskę "niekoniecznie".

    Zawsze ciężej jak unijni biurokraci patrzą na ręce.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 229. Data: 2022-02-21 15:33:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.02.2022 o 14:55, J.F pisze:

    > Unijny system byl z potrzeby chwili.

    A nasz?

> [...]
    > zestarzeja i sie je komisyjnie ... sprzeda w przetargu?
    >
    > Cos tu na mój gust nie tak - skoro jest potrzebny zapas, to chyba

    Nie wiem - może to zapas nienaruszalny;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 230. Data: 2022-02-21 15:58:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Feb 2022 15:33:56 +0100, Shrek wrote:

    > A nasz?

    Jeszcze bardziej.

    > Nie wiem - może to zapas nienaruszalny;)

    To moze ktos jednak powinien wiedziec, ze respirator to nie kałasz,
    i nie może lezec 50 lat w smarze.
    Ma byc zapas nienaruszalny - prosze bardzo - kupujemy nowe co roku na
    magazyn, starsze z magazynu do szpitali, starsze ze szpitali na zlom.
    Albo niech sobie gdzies tam leża przy łózkach i czekają na pacjenta,
    służąc w miedzyczasie do szkolen itp.

    Tylko ze to wymaga jakiegos zorganizowanego systemu dostaw
    respiratorow/maseczek/rekawiczek do panstwowych (?) szpitali.
    A nie, ze kazdy sobie sam zamawia.

    J.