  • 181. Data: 2022-02-15 15:20:01
    Temat: Re: szury w życiu codziennym
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.02.2022 12:37, J.F wrote:
    > Z WHO
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/pl
    > Tydzien 24.01

    "5,415,014 confirmed cases of COVID-19 with 108,137 deaths"

    Coś przez coś podzieliłeś...330 tys to do czego się odnosi?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 182. Data: 2022-02-15 15:27:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.02.2022 11:25, n...@o...pl wrote:
    > Liczba wolnych łóżek akurat niewiele znaczy, skoro nie ma lekarzy do ich
    > obsługi, bo. m.in. zostali oddelegowani do covidowców. Mało na szurskich forach
    > filmików z pustych szpitali?

    Ponownie, to niezaszczepieni oddelegowali lub zachęcają finansowo
    lekarzy? Nie widzę żeby biegali z bronią i komuś grozili lub napadali na
    szpitale.

    Coś jakby w szkole nauczyciel mówił że albo jadą wszystkie dzieci albo
    nikt. Jedni rodzice nie chcą i zapewniają że zajmą się dzieckiem sami w
    tym dniu, ale reszta rodziców napada na nich zamiast na nauczyciela z
    pytaniami skąd to ultimatum. Nie rozumiem tego.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 183. Data: 2022-02-15 16:00:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2022 15:27:10 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Ponownie, to niezaszczepieni oddelegowali lub zachęcają finansowo
    > lekarzy? Nie widzę żeby biegali z bronią i komuś grozili lub napadali na
    > szpitale.

    Wojewoda grozi ... na ich potrzeby :-)

    Ale cos mi sie tu nie zgadza - gdzie te wolne łóżka - na oddzialach
    covid, czy innych?

    Jest jeszcze inna sprawa - ze ostatnio zaczelo sie zamykanie oddzialow
    z braku personelu.
    Rzeczywisty brak personelu, czy o pieniadze poszlo?

> [...]
    > tym dniu, ale reszta rodziców napada na nich zamiast na nauczyciela z
    > pytaniami skąd to ultimatum. Nie rozumiem tego.

    Nie ma, nie ma - wycieczka jest w programie szkolnym i obecnosc
    obowiazkowa. Nie moga rodzice usprawiedliwac wagarow :-)

    J.

  • 184. Data: 2022-02-15 16:01:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2022 15:20:01 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > "5,415,014 confirmed cases of COVID-19 with 108,137 deaths"
    >
    > Coś przez coś podzieliłeś...330 tys to do czego się odnosi?

    Słupek z przedostatniego tygodnia.
    330 tys nowych zachorowan/zakażen.

    J.

  • 185. Data: 2022-02-15 16:29:14
    Temat: Re: szury w życiu codziennym [Kto po wyzwaniu od "szurniętego" pobiegł się zaszczepić?]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2022 15:03:31 +0100, Olin wrote:

    > No właśnie. Zakażenia bezobjawowe w ogóle nie są rejestrowane,

    troche są. Sportowcy, lotniska, inne schorzenia w szpitalach.

    > a objawowe
    > może tak, a może nie, bo w podkarpackim mateczniku suterena nie pójdą się
    > zbadać nawet przy gorączce i braku oddechu.

    Jestes pewien, ze nie pojdą?

    Ale skoro tak, to moze stąd roznice smiertelnosci :-)

    > Reasumując, prawdziwa skala zakażeń jest nieznana.
    > https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-w-pol
    sce,czlonek-rady-medycznej--zakazen-jest-kilka-razy-
    wiecej-niz-oficjalnie,artykul,71970805.html

    Nie mowie nie - podawalem przyklad sprzed 1.5 roku, gdzie 18% mialo
    przeciwciala.

    Ale przy 5.5mln oficjalnych zakazonych ... to co - prawie wszyscy
    Polacy byli juz zakażeni? Czy tylko połowa?
    Czy tylko 11 mln - dwa razy wiecej strzelimy sobie.

    Ale ale ... skoro prawie wszyscy zakazeni .. to po co szczepionki :-)

    > Wziąłem dane z ostatnich 2 miesięcy. Shrek powiedział, że to się nie liczy,
    > więc powtórzyłem rachunki dla okresu 1.01-7.02.2022, tak jak dla wykresu
    > Roberta z tłitera.
    > Skąd ten "hurraoptymizm sprzed roku"?

    Hurroptymizm obowiazywal w tłitach MZ.
    "Zaszczepieni stanowia 2% zmarlych od poczatku szczepien".

    W dodatku zauwaz, ze omikron zdaje sie bardzo duzo zmieniac,
    a ostatnia fala zakazen to tak od ~10 stycznia.
    Z tym, ze za zgony wypada poczekac 2-3 tygodnie.

    > No bo przed zakażeniem omikronem nie chronią; pełna zgoda.

    To teraz przypomnij dane sprzed roku.
    95% skutecznosci ... to jak liczone?

    > Shrek wyskoczył z wykresem, że zaszczepieni bardziej się zakażają.

    A to nie ty wyskoczyles? A my tylko przemyslelismy dane :-)
    Tudziez jakies publikacje naukowe zaczynaly podobnie podawac.

    > No to
    > pokazałem, że dane o zakażeniach są do dudy, bo dane o zgonach im przeczą.
    > Wychodzi, że na Podkarpaciu umierają, a się nie zakażają.

    Zakazenia tez maja.

    I teraz co - szczepionka dosc skutecznie chroni przed zgonem,
    czy brak testow powoduje takie wyniki ?

    > Mamy dane na ten temat?
    > Na tłiterze mają wszystko, ale ja się z tymi genialnymi samoukami nie znam.

    My pewnie nie, lekarze moze cos tam maja.

    trzeba by zrobic wykresy dla podkarpacia - moze im sie po prostu
    kolejna fala spoznia.

    J.

  • 186. Data: 2022-02-15 17:39:13
    Od: n...@o...pl

    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> napisał(-a):

    > Ponownie, to niezaszczepieni oddelegowali lub zachęcają finansowo
    > lekarzy? Nie widzę żeby biegali z bronią i komuś grozili lub napadali na
    > szpitale.

    Sugerujesz, że szury same się leczą w szpitalach -- bez udziału lekarzy?

    ???

  • 187. Data: 2022-02-15 17:56:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.02.2022 o 16:29, J.F pisze:

    > A to nie ty wyskoczyles? A my tylko przemyslelismy dane :-)

    Gwoli ścisłości - z wykresem wyskovczyłem ja. Cały czas nabijając się z
    ideii że z jednego wykresu można wyciągać jakiekolwiek wnioski jak na
    dane wpływa pierdyulion czynników. Gwloi ścisłości też nie
    interpretowałem tych danych a jedynie napisałem że fajna korelacja.
    Wnioski wyciągnął sam zainteresowany i oczywiście przypisał je mnie;)

    > My pewnie nie, lekarze moze cos tam maja.

    Dziś pisali że chyba 98% tego co sprawdzali w polsce to omikrom. Katarł
    wyparł zabójczego wirusa. Być może podlasie leży na kompletnym zadupiu
    ale do podkarpackiego turysty jeżdzą i roznoszą więc wielkiej różnicy
    nie będzie.

    Już kiedyś pisałem - jakby covid zmienił się w nieszkodliwy katar to
    jeszcze misesiąvcemy będą raportować zgony "kowidowe" (każdy u którego
    wykryli katar) i tak naprawdę nic się nie zmieni. Gro ofiar to nie ci co
    umarli bezpośrednio na covid.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 188. Data: 2022-02-15 23:35:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.02.2022 16:01, J.F wrote:
    > Słupek z przedostatniego tygodnia.
    > 330 tys nowych zachorowan/zakażen.

    Przyszedł potop, ale łóżek nie zalało.

    "Dzisiaj dla pacjentów z Covid-19 w Polsce łączna liczba dostępnych
    respiratorów to 2604. Liczba zajętych urządzeń wynosi 1092, co oznacza,
    że liczba wolnych respiratorów to na tę chwilę 1512."

    https://300gospodarka.pl/live/wolne-lozka-covid-19-w
    olne-respiratory-w-polsce

    Śledzenie tej liczby, a tym bardziej podawanie jej w dyskusji ma w takim
    razie jakikolwiek sens? Przypomnę tylko rok 2017.

    "Grypa 2017. Idziemy na rekord zachorowań.

    W pierwszym tygodniu lutego lekarze w całej Polsce zdiagnozowali prawie
    300 tys. przypadków grypy lub chorób grypopodobnych. Ten rok jest
    rekordowy: w 2016 r. w podobnym okresie chorowało o połowę mniej Polaków."

    https://biqdata.wyborcza.pl/biqdata/7,159116,2214020
    0,grypa-2017-idziemy-na-rekord-zachorowan.html

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 189. Data: 2022-02-16 00:04:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.02.2022 17:39, n...@o...pl wrote:
    > Sugerujesz, że szury same się leczą w szpitalach -- bez udziału lekarzy?

    Szury (nie te z Wiejskiej) idą do lekarza tak samo jak ja czy Ty i
    ustawiają się w kolejce. Jaki wpływ mają na to ilu lekarzy będzie ich
    obsługiwać? Jak idziesz do POZ to masz na to wpływ? Nie, czasami jest od
    ręki a czasami się czeka 2h. Kto inny o tym decyduje i to jego trzeba
    rozliczyć dlaczego wszystkich przesuwa do obsługi jednej kolejki.

    30% elektoratu emerytów stoi murem za wszystkim co się dzieje na wiejskiej.

    42% Polaków chce wprowadzenia cen regulowanych.

    https://wyborcza.biz/biznes/7,147743,28114028,prawie
    -42-proc-polek-i-polakow-chce-zeby-rzad-wprowadzil-c
    eny.html

    Wydaje mi się że skupiasz się na grupie społecznej która ma zdecydowanie
    mniejszy wpływ na Twoje życie niż inne.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 190. Data: 2022-02-16 15:17:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 15 Feb 2022 16:29:14 +0100, J.F napisał(a):

    > troche są. Sportowcy, lotniska, inne schorzenia w szpitalach.

    Do tego można dodać hipochondryków po dwóch a nawet trzech dawkach, którzy
    maniakalnie się testują.
    Tyle że to nie zmienia istoty rzeczy, bo to są marginalne grupy.

    > Jestes pewien, ze nie pojdą?

    Nie, ale uzus tu jest taki, że każdy gada co mu się wydaje, to ja też.
    Teraz dawaj dowody, że nie mam racji.

    > Ale ale ... skoro prawie wszyscy zakazeni .. to po co szczepionki :-)

    Może po to, żeby nabyć lepszej odporności.

    https://www.medonet.pl/porozmawiajmyoszczepionce/szc
    zepionka-na-covid-19,zaszczepieni-czy-ozdrowiency---
    kto-ma-lepsza-odpornosc-na-covid-19-,artykul,2733502
    0.html

    > Hurroptymizm obowiazywal w tłitach MZ.
    > "Zaszczepieni stanowia 2% zmarlych od poczatku szczepien".

    Nie mam wpływu na to, co robi MZ.
    To nie ja kupowałem lewe maseczki od instruktora narciarskiego i
    przepłacony szmelc od Izdebskiego.

    > To teraz przypomnij dane sprzed roku.
    > 95% skutecznosci ... to jak liczone?

    Rok temu był omikron?

    > I teraz co - szczepionka dosc skutecznie chroni przed zgonem,
    > czy brak testow powoduje takie wyniki ?

    Można nie zauważyć zgonu i nie odnotować w statystykach?
    Ojciec kolegi ze szkoły zmarł w kwietniu 2020 na zapalenie płuc. Po zgonie
    zrobili test i kowida nie miał.

    > trzeba by zrobic wykresy dla podkarpacia - moze im sie po prostu
    > kolejna fala spoznia.

    Dane są. Pokaż wykres.

    --
    uzdrawiam