  • 11. Data: 2004-02-23 15:53:43
    Temat: Re: szkoda spowodowana potrąceniem dzika - odszkodowanie???
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    news:Xns9498EA4A41F2dmicfgpolboxcom@10.7.19.101...

    > Bo prowadzi gospodarkę łowiecką w danym obwodzie?
    > Bo tak postanowili posłowie uchwalając ustawę prawo łowieckie?
    > (art.11 ust.2 pkt 8 - polecam)

    A ja polecam:
    Art. 46. Dzierżawca lub zarządca obwodu łowieckiego obowiązany jest do
    wynagradzania szkód wyrządzonych:
    1)w uprawach i płodach rolnych przez dziki, łosie, jelenie, daniele i sarny,
    2)przy wykonywaniu polowania.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 12. Data: 2004-02-23 17:17:02
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Leszek" <l...@b...fm> niebacznie popelnil

    > No właśnie. Kto wtedy ma płacić odszkodowanie??
    Jasno i wyraźnie w prawie łowieckim - w obwodach leśnych PGL LP
    (jako zarządca) ze środków skarbu państwa (właściciela)

    > 8)ochrony zwierzyny przed zagrożeniem ruchu pojazdów
    > samochodowych na drogach krajowych i wojewódzkich.
    uszkodzenie dzika przez samochód<brak zabezpieczenia<zła ochrona
    <niewłaściwa gospodarka<wina
    Nie mówię że taka interpretacja mi się podoba (i KŁ)
    Tym ostatnim z pewnością spodobałoby się uznawanie takich przypadków
    za nielegalne pozyskanie zwierzyny niedozwolonymi środkami polowania
    ;)

    > Bo z reguły te zwierzęta do kogoś należą.
    Podobnie jak dziki, w stanie wolnym.

    --
    pozdro
    poreba