    From: wojtek <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: sytuacja spółki jawnej a stare zobowiązania wspólnika?
    Date: Wed, 02 Jun 2004 16:57:53 +0200

    Witam

    Chciałbym założyć z dwoma osobami spółkę jawną (to tak nowocześniej od
    cywilnej) i nurtuje mnie w związku z tym pytanie jak się mają długi
    powstałe przed powstaniem spółki w wyniku innych działań wspólników?
    Jak bardzo może windykacja takich zobowiązań wpłynąć na działanie spółki?
    Czy komornik, ZUS lub US może blokować konta spółki lub zajmować jej
    majątek?
    Znalazłem też taką ciekawostkę cyt.'kto zawiera umowę spółki jawnej z
    przedsiębiorcą jednoosobowym, odpowiada także za zobowiązania powstałe
    przy prowadzeniu przedsiębiorstwa przez tego przedsiębiorcę przed dniem
    utworzenia spółki.' kon. cyt.
    Czy jeżeli zawrę umowę spółki z kolegą, który prowadził działaność
    gospodarczą i narobił długów to spółka będzie to musiała spłacać?
    Jak rozumieć ten zapis? Czy można zawrzeć umowę spółki z osobą
    prowadzącą działalność gospodarczą a jednocześnie nie ponosić tego
    rodzaju konsekwencji, czy tu jest automatyzm, jak prowadzi działalność
    to umowa z nim jest zawsze umową z przedsiębiorcą?
    Będę wdzięczny za podpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Wojtek