    From: "szerszen" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: stary "spadek", "dekret bieruta", ksiegi wieczyste - pytania
    Date: Mon, 1 Mar 2010 08:46:20 +0100

    mam pare pytan dotyczacych spraw mocno zamierzchlych, ale zwiazanych z jedna
    osoba

    jakies 25 (+-3) lat temu, pewna wiekowa pani powoli zbliza sie do konca
    zycia, jedyni spadkobiercy mieszkaja kilkaset kilometrow od niej, wiec
    kontakt jest sporadyczny

    pani posiada troche ziemi i nieduza kamienice i proponuje ja zapisac w
    testamencie lub darowiznie, tego niewiadomo, swoim spadkobiercom, kamienica
    jest obciazona jakims dlugiem, dodatkowo ktos spadkobiercom powiedzial, ze
    beda musieli w niej zamieszkac, aby nia administrowac itd, co ich
    wystraszylo, odmowili,
    jakies 2-3 lata pozniej pani umarla, sprawy spadkowej nie bylo

    i teraz sa pytania
    zakladajac ze ta pani nie zapisala w darowiznie lub testamencie tego majatku
    komus innemu, a spadku nie bylo, to co sie dalej formanlnie z tym dzialo?
    czy mogla to przejac gmina przypuszczajac ze pani zmarla nie majac
    spadkobiercow?
    jesli tak, to czy ewentualnie jest szansa na odkrecnie tego, czyli
    przeprowadzenie sprawy spadkowej i przejecie tego, splacajac jakies dlugi,
    czy sprawa juz sie "przedawnila"?
    generalnie czy mozna cos jeszcz z tym zrobic, czy pozamiatane i ewentualnie
    od czego zaczac?

    kolejna sprawa
    ta sama pani posiadala rowniez inny majatek, ktory z tego co opowiadala,
    zostal jej odebrany dekretem bieruta, niestety nikt dzisiaj juz nie pamieta,
    co to byl za majatek, ani gdzie sie znajdowal, mozna przypuszczac, tylko w
    jakim wojewodztwie
    w zwiazku z tym czy znajac tylko imie i nazwisko, mozna odszukac w ksiegach
    wieczystych co to byl za majatek i jak nastapila zmiana wlasciciela?
    o ile wiem to centralnego rejestru ksiag wieczystych nie ma, ale czy jak sie
    pojdzie do ktoregos to po tych danych da rade cokolwiek odszukac, czy
    pozamiatane?
    ewentualnie czy jest jakis rejestr majatkow odebranych tym dekretem, moze w
    ten sposob udaloby sie cos ustalic?
    jak sie do tego zabrac i czy wogole sa jakies szanse na ustalenie tego?