eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosprzedaz mieszkania, kredyt hipoteczny i pomylki banku przy wyplacie transz › sprzedaz mieszkania, kredyt hipoteczny i pomylki banku przy wyplacie transz
    From: Zmylna <z...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: sprzedaz mieszkania, kredyt hipoteczny i pomylki banku przy wyplacie transz
    Date: Mon, 23 Jan 2006 22:16:54 +0100

    Witam Szanownych grupowiczow.
    Mam pytanie odnosnie sprzedazy mieszkania i kredytu hipotecznego z tym
    zwiazanego.

    Jakis czas temu sprzedalem mieszkanie, ktore jeszcze bylo obciazone
    kredytem hipotecznym. Nabywca z racji nie posiadania gotowki tez byl
    zmuszony zaciagnac takowy w banku.
    W/g aktu notarialnego kredyt mial byc przelany w dwoch transzach -
    pierwsza aby splacic moja hipoteke, druga natomiast (roznica pomiedzy
    wartoscia hipoteki a cena jaka wystawilem za mieszkanie) miala wplynac juz
    na moje konto osobiste. Przy wyplacie pierwszej transzy bank nabywcy
    pomylil sie i przelal za malo pieniazkow w zwiazku z czym z wlasnych
    srodkow musialem pokryc reszte bo to bylo warunkiem do uruchomienia
    drugiej transzy ze strony banku nabywcy. Zrobilem to niemalze nastepnego
    dnia aby nie wstrzymywac calej procedury. Po kilku tygodniach bank nabywcy
    uruchomil druga transze, ktora to nie dosyc, ze splacila to co miala to
    jeszcze okazalo sie, ze bank znowu sie pomylil przelal tym razem za duzo.
    Nie minelo znowu kilka tygodni jak zadzwonil nabywca i zarzadal zwrotu
    nadplaty. Oczywista sprawa dla mnie jest to, ze aby byc uczciwym i nie
    robic niepotrzebnie problemow pieniazki nalezy zwrocic. Niestety pani,
    ktora nabyla ode mnie nieruchomosc byla i jest bardzo niemila i nawyzywala
    mnie od nieuczciwych co ostudzilo nieco moje zamiary szybkiego zalatwienia
    sprawy.

    Moje pytanie jest takie:
    1. Czy to jest moj problem, ze bank nabywcy przelal mi za duzo pieniedzy i
    to ja mam teraz kombinowac jak to odkrecic ?
    2. Czy moge miec jakies nieprzyjemnosci z tego powodu ?
    3. Czy nabywca moze (tak jak to wlasnie wyglada) straszyc mnie sadami ?
    4. Jak to teraz bedzie czy tez moze wygladac z prawnego punktu widzenia ?

    Dodam, ze akcie notarialnym, ktory dostal bank nabywcy bylo wyraznie
    napisane kiedy i jaka kwota ma wplynac.

    Z gory dziekuje za odpowiedzi.
    PZDR