  • 1. Data: 2002-04-10 19:50:37
    Temat: sprzedaz lekarstw przez net
    Od: "BJK" <m...@v...pl>

    czy handel lekarstwami przez internet wymaga jakiejs licencji ? chcialbym
    sprzedawac viagre przez net, ale nie jestem do konca pewien czy bedzie to
    zgodne z prawem .. wiem ze strony o podobnej tematyce istnieja np. w usa,
    ale tam to raczej wszystko dziala na innych zasadach

    ps. przepraszam jezeli temat byl juz kiedys poruszany, niestety wyszukiwarka
    nie znalazla zadnych odnosnikow.

    --
    pozdrawiam
    .:.BJK.:.

  • 2. Data: 2002-04-11 10:08:15
    Temat: Re: sprzedaz lekarstw przez net
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl>

> [...]
    | zgodne z prawem .. wiem ze strony o podobnej tematyce istnieja np. w usa,
    | ale tam to raczej wszystko dziala na innych zasadach

    Nie można w Polsce handlować lekami poza aptekami:

    USTAWA z dnia 10 października 1991 r. o środkach farmaceutycznych,
    materiałach medycznych, aptekach, hurtowniach i Inspekcji Farmaceutycznej
    (Dz.U. z 1991 Nr 105 poz. 452 ).

    Art. 31. 1. Obrót detaliczny środkami farmaceutycznymi i materiałami
    medycznymi prowadzą wyłącznie apteki, z zastrzeżeniem przepisów ust. 2 i 4.

    2. Obrót detaliczny środkami farmaceutycznymi i materiałami medycznymi
    zakupionymi w hurtowni może być prowadzony przez lekarza weterynarii przy
    wykonywaniu przez niego zabiegów leczniczych.

    3. Nie uznaje się za obrót detaliczny doraźnego dostarczania przez lekarza
    lub inną osobę wykonującą zawód medyczny środków farmaceutycznych lub
    materiałów medycznych, których potrzeba wynika z rodzaju udzielanego
    świadczenia zdrowotnego.

    4. Minister właściwy do spraw zdrowia, po zasięgnięciu opinii Naczelnej Rady
    Aptekarskiej, Naczelnej Rady Lekarskiej oraz Rady Krajowej Federacji
    Konsumentów, określi, w drodze rozporządzenia, wykazy środków
    farmaceutycznych i materiałów medycznych, które mogą być przedmiotem obrotu
    detalicznego poza aptekami, rodzaj placówek, w których wyroby te mogą być
    rozprowadzane, oraz określi wymogi, jakim powinny odpowiadać lokal i
    wyposażenie takiej placówki, oraz kwalifikacje zawodowe prowadzącego
    placówkę, uwzględniając w szczególności rodzaj środków farmaceutycznych i
    materiałów medycznych, które mają być przedmiotem obrotu.( ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA ZDROWIA z dnia 21 września 2001 r. w sprawie obrotu detalicznego
    środkami farmaceutycznymi i materiałami medycznymi poza
    aptekami.Dz.U.2001.116.1249)

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-04-11 21:03:59
    Od: Picv <p...@w...pl>

    KRZEM napisał:

> [...]
    >
    >USTAWA z dnia 10 października 1991 r. o środkach farmaceutycznych,
    >materiałach medycznych, aptekach, hurtowniach i Inspekcji Farmaceutycznej

    Taaaaaa ustawa sobie, zycie sobie. Dzis widzialem kilka ogloszen w
    internecie "tanio sprzedam wiagre" i raczej watpie by ktos zaprosil
    mnie do swojej apteki.

    .. i pewnie recepty nie trzeba ;)

    Pozdrawiam
    Piotr