  • 1. Data: 2004-12-08 06:42:18
    Temat: czy US ma prawo zadac dowodow wplat?
    Od: "xeba" <s...@p...onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczow
    sprawa jest taka
    mam kontrole ze skarbowki
    mam tez duza ulge na budowe domu
    przedstawilem faktury ale zadaja jeszcze dowodow wplat na faktury ktore byly
    placone karta lub przelewem
    bo twierdza ze musza sprawdzic czy to rzewczywiscie ja ponioslem wydatki
    potwierdzenie takiego czegos w banku kosztuje
    chyba sie wyglupiaja?

  • 2. Data: 2004-12-08 06:55:19
    Temat: Re: czy US ma prawo zadac dowodow wplat?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    xeba wrote:

    > przedstawilem faktury ale zadaja jeszcze dowodow wplat na faktury ktore byly
    > placone karta lub przelewem

    Wyciąg z karty/rachunku tym sępom nie wystarczył?

  • 3. Data: 2004-12-08 06:59:41
    Od: "=GOMA=" <k...@w...pl>

    czyoni sugerują,że jeśli kupujesz z określonym terminem płatności np. 1
    roku, tonie można skorzystać z odliczenia ? bdura!
    wiadomości news:cp68go$1nv4$3@news2.ipartners.pl...

  • 4. Data: 2004-12-08 07:28:35
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Wyciąg z karty/rachunku tym sępom nie wystarczył?

    Mnie, przy okazji podobnej kontroli, o to nie pytano ...
    ... ale można poteoretyzować ...
    Ani faktura, ani dowód dostawy, ani dowód zapłaty nie są dowodem, że
    zakup został faktycznie zrealizowany. Łatwo można sobie wyobrazić
    sytuację, gdy klient kupuje, płaci, a później zwraca towar i odzyskuje
    zapłaconą kwotę ;) przy dobrej woli obu stron można wszystko :)
    Tylko po czyjej stronie leży ciężar dowodu?

    W moim przypadku urzędnik stwierdził, że interesuje go wyłącznie to co
    napisane jest na fakturze, a nie stan faktyczny :(
    nn

  • 5. Data: 2004-12-08 09:04:16
    Od: "xeba" <s...@p...onet.pl>

    sugeruja ze mogl placic ktos inny
    a wyciagu z konta mie chcieli tylko potwierdzenia
    za kazde potwierdzenie bank zada 20 zl

  • 6. Data: 2004-12-08 09:04:30
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cp67l9$t8u$1@atlantis.news.tpi.pl>, xeba wrote:
> [...]
    > bo twierdza ze musza sprawdzic czy to rzewczywiscie ja ponioslem wydatki
    > potwierdzenie takiego czegos w banku kosztuje

    Masz udowodnić poniesione wydatki. Jeśli na fakturze jest napisane, że
    zapłacono, to powinien być to dowód wystarczający. Jeśli nie jest
    napisane, to oczywiście trzeba dowieść, że fakturę się zapłaciło.
    Przecież to, że faktura została wystawiona nie oznacza, że ktoś
    zapłacił za towar.

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 7. Data: 2004-12-08 09:29:26
    Od: "Wedan" <w...@o...pl>

    > sugeruja ze mogl placic ktos inny
    > a wyciagu z konta mie chcieli tylko potwierdzenia
    > za kazde potwierdzenie bank zada 20 zl

    Wyciąg bankowy moim zdaniem jest wystarczającym dowodem.

    Pozdr.
    Wedan

  • 8. Data: 2004-12-08 12:37:09
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 8 gru o godzinie 10:29, na pl.soc.prawo, Wedan napisał(a):

    > Wyciąg bankowy moim zdaniem jest wystarczającym dowodem.

    A czy może nei jet to bank 'elektroniczny' typu mBank, Inteligo or more?
    Jeżeli tak - to spokojnie wydrukowane potwierdzenie jest jak najbardziej
    prawne - zgodne z ustawa o bankowości - co zresztą jest na nich opisane ;)

    --
    Herbi
    08-12-2004 13:37:05

  • 9. Data: 2004-12-08 15:03:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    xeba wrote:
    > sugeruja ze mogl placic ktos inny

    Odbiło im? Ważne jest, na kogo była faktura i czy została zapłacona. To
    już nawet nie ważne z czyjego konta przyszły pieniądze - bo może np. nie
    miałeś chwilowo dostępu, dałeś kasę kumplowi i poprosiłeś, żeby zrobił
    przelew.

    > a wyciagu z konta mie chcieli tylko potwierdzenia
    > za kazde potwierdzenie bank zada 20 zl

    IMHO taniej będzie uzyskać od sprzedającego stępelek 'zapłacono' - jak
    to nie wystarczy debilowi ze skarbówki, to leć na skargę do naczelnika.