  • 1. Data: 2002-05-28 10:22:47
    Temat: sprzeciw od nakazu
    Od: "Kuba" <m...@w...pl>

    Mam takie jedno pytanko.
    Przykład:
    Reprezentuję pozwanego i w jego imieniu piszę sprzeciw od nakazu zapłaty w
    postępowaniu upominawczym.
    Wnoszę o zasądzenie kosztów zastępstwa prawnego.
    Jak wiadomo w postępowaniu upominawczym w przypadku wniesienia sprzeciwu, to
    powód musi uiścić pozostałe 3/4 wpisu sądowego. Co się stanie z moimi
    kosztami, o których zasądzenie wnosiłem w sprzeciwie, jeżeli powód nie uiści
    3/4 wpisu sądowego (W razie wniesienia sprzeciwu nakaz traci moc. Jeżeli
    powód nie uiści 3/4
    wpisu sądowego to sąd zwróci pozew, wobec nie uzupełnienia przez powoda
    braków formalnych).

    --
    Kuba

  • 2. Data: 2002-05-28 15:17:59
    Temat: Re: sprzeciw od nakazu
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <acvlqb$qmq$1@news.tpi.pl>, m...@w...pl says...

    > Co się stanie z moimi
    > kosztami, o których zasądzenie wnosiłem w sprzeciwie, jeżeli powód nie uiści
    > 3/4 wpisu sądowego (W razie wniesienia sprzeciwu nakaz traci moc.

    Nakaz traci moc w przypadku prawidlowego wniesienia sprzeciwu (art 505/1
    kpc)
    Nie uzupelnienie brakow formalnych w wyznaczonym termine nie jest
    prawidlowym wniesieniem sprzeciwu.

    > Jeżeli powód nie uiści 3/4
    > wpisu sądowego to sąd zwróci pozew, wobec nie uzupełnienia przez powoda
    > braków formalnych)

    I nakaz ma wowczas skutki prawomocnego wyroku (504/2 kpc)

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 3. Data: 2002-05-28 18:37:40
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <M...@n...tpi.pl>, d...@h...pl says...
> [...]
    > prawidlowym wniesieniem sprzeciwu.

    > I nakaz ma wowczas skutki prawomocnego wyroku (504/2 kpc)

    Prostuje naturalnie poprzedni post. Przeoczylem ze chodzi o wpis
    uiszczany przez powoda a nie pozwanego jak w post. nakazowym. Blad
    niewybaczalny. Nie krzyczcie prosze.

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 4. Data: 2002-05-30 09:44:13
    Od: "derski" <d...@b...gnet.pl>

    W sprzeciwie zaskarzasz nakaz w calosci i wnosisz o zasadzenie kosztow
    zastepstwa prawnego.
    Oplata pozostalej czesci wpisu przez powoda to sprawa Sadu ktory w przypadku
    gdy dobrowolnie i w terminie powod go nie oplaci zostanie sciagnieta w
    trybie egzekucji administracyjnej. Wytaczajac powodztwo w tym trybie musi
    liczyc sie z obowiazkiem oplaty calosci wpisu w razie dalszego trwania
    sprawy ktora sam wywolal.
    Powyzsze wynika z
    Art. 505 § 1 KPC w razie prawidłowego wniesienia sprzeciwu nakaz zapłaty
    traci moc, a przewodniczący wyznacza rozprawę i zarządza doręczenie powodowi
    sprzeciwu razem z wezwaniem na rozprawę.
    Warunkiem wyznaczenia rozprawy jest wiec prawidlowe wnisienie sprzeciwu,
    tylko i wylacznie. Rozprawa sie odbedzie niezaleznie od tego czy wplynie od
    powoda reszta wpisu.
    Wtedy co do zwrotu kosztow obowiazuje art. 98 § 1 KPC
    Ponadto swiadczy o tym art. 5 w zwiazku z art. 16 ustawy o kosztach sadowych
    w sprawach cywilnych.
    derski

  • 5. Data: 2002-05-31 10:34:36
    Od: "Kuba" <m...@w...pl>