eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosprawdzenie przesyłki › sprawdzenie przesyłki
  • Data: 2016-10-17 15:18:32
    Temat: sprawdzenie przesyłki
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wiadomo, że przesyłkę kurierską można sprawdzić i w razie uszkodzeń
    sporządzić protokół. Taki protokół może być spisany już po odbiorze
    przesyłki i po zgłoszeniu, np. telefonicznie, do przewoźnika. Jednak mam
    kilka pytań:

    a) czy adresat ma _obowiązek_ sprawdzić przesyłkę?
    b) jaki powinien być zakres sprawdzenia?

    Załóżmy, że adresat otrzymuje specjalistyczny sprzęt. Paczka jest
    nieuszkodzona, zamknięta, bez śladów zniszczeń. Otwiera, sprawdza,
    sprzęt się zgadza, kurier odjeżdża. Adresat podłącza sprzęt do aparatury
    i zonk, nie działa albo stwierdza brak modułu pamięci, albo nie działa
    jakiś czytnik. Czy takie sprawdzenie, dość dokładne i wykorzystujące
    know-how adresata, powinno się odbywać w ramach "sprawdzenia przesyłki
    przy odbiorze" czy też może brak uszkodzeń przesyłki sugeruje, że nie ma
    w niej uszkodzeń wynikłych z transportu i wystarczy stwierdzenie
    obecności towaru a takie specjalistyczne sprawdzenie implikuje już
    raczej dochodzenie swoich praw z tytułu gwarancji lub rękojmi?

    JaceK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1