  • 1. Data: 2007-01-06 15:22:15
    Temat: spółka jawna - skrót
    Od: "tobik84" <t...@t...pl>

    Witam serdecznie,

    nie jestem prawnikiem, dlatego proszę mi wybaczyć moje trochę banalne
    pytanie. Zgodnie z kodeksem spółek handlowych, firma spółki jawnej musi
    zawierać dodatek spółka jawna. Jest także dopuszczalne używanie w obrocie
    skrótu sp. j. A czy jest dopuszczalne używanie skrótu s. j. ?

    Pytam, gdyż znane mi przedsiębiorstwo używa takiego właśnie skrótu na swej
    stronie internetowej (do tej pory wiem tylko o tym błędzie na stronie,
    aczkolwiek możliwe, iż podobne błędy są w niektórych dokumentach) i
    chciałbym mieć stuprocentową pewność, gdy zwrócę uwagę właścicielowi spółki
    błąd. Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam,

    Tobiasz J.

  • 2. Data: 2007-01-06 16:03:48
    Temat: Re: spółka jawna - skrót
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    A może to jezuita? :-)

    Marcin.

  • 3. Data: 2007-01-06 16:07:53
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *tobik84* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Zgodnie z kodeksem spółek handlowych, firma spółki jawnej
    > musi zawierać dodatek spółka jawna. Jest także dopuszczalne używanie
    > w obrocie skrótu sp. j. A czy jest dopuszczalne używanie skrótu s. j. ?

    Nie może - art. 24 par. 2 ksh jest jedyną dopuszczalną formą.

> [...]
    > stronie, aczkolwiek możliwe, iż podobne błędy są w niektórych
    > dokumentach) i chciałbym mieć stuprocentową pewność, gdy zwrócę

    U nich pewnie jeszcze obowiązuje art. 28 kh ;-)
    A tak na poważnie to masz ich w saku - za to się dziś płaci grzywnę
    do 10 tys. zł.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2007-01-06 18:33:43
    Od: "tobik84" <t...@t...pl>

    s.com...

    > U nich pewnie jeszcze obowiązuje art. 28 kh ;-)
    > A tak na poważnie to masz ich w saku - za to się dziś płaci grzywnę
    > do 10 tys. zł.

    Czy chodzi o art 28 już nieobowiązującego kodeksu handlowego?

    Pozdrawiam,

    Tobiasz J.

  • 5. Data: 2007-01-06 21:30:53
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *tobik84* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Czy chodzi o art 28 już nieobowiązującego kodeksu handlowego?

    Tak, zgodnie z tamtym przepisem spółka jawna musiała mieć jakikolwiek
    wyróżnik, np. Kowalski i spółka, Kowalski i ska, Kowalski i Malinowski
    s.j., etc.
    Natomiast obecnie jedyną dopuszczalną formą skrótu jest sp.j.