  • 1. Data: 2012-04-28 02:29:10
    Temat: spoldzielnia
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

    Witam,
    za niedługo jak co roku moja Spółdzielnia robi spęd lokatorów, który ma jej
    przegłosować co trzeba. Chciałbym, żeby to zaczęło służyć lokatorom. Na
    początek chcę spowodować zlikwidowanie komisji, które są wybierane z
    lokatorów i w zasadzie oprócz zbierania się i pobierania diet- nic nie
    robią. Chciałbym poddać pomysł ich likwidacji, i powołania na ich miejsce
    jednej komisji, która będzie miała za zadanie kontrolę przetargów, zakupów,
    etc- a także będzie mogła zażądać np audytu- wykonanego przez zewnętrzną
    firmę. Czyli: przetrzepać im papiery. Prezes nie chce przyjąć wniosku- bo
    twierdzi, że nie może powstać taka komisja- bo to sprzeczne z prawem (niby
    nie mają dostępu do tajemnic służbowych). Czy mogę to jakoś na spółdzielni
    wymóc? Kolejny wniosek, jaki chciałem przedłożyć do przegłosowania- to
    znaczna redukcja pracowników i przeorganizowanie ich na wzór administracji
    wspólnoty. Czy jest to z punktu widzenia prawa realne- bo jak ktoś na
    poprzednim zebraniu się w tym tonie odezwał, to stwierdzili, że Spółdzielnia
    musi mieć 2 prezesów i księgową ,a oni zatrudniają kogo chcą.
    Czy możecie mi chociaż poradzić, gdzie się mogę udać po pomoc, może jest w
    sieci coś przystępnie napisane, jakieś fora na te tematy?

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron

  • 2. Data: 2012-04-28 03:05:06
    Temat: Re: spoldzielnia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chiron wrote:
> [...]
    > Czy możecie mi chociaż poradzić, gdzie się mogę udać po pomoc, może jest
    > w sieci coś przystępnie napisane, jakieś fora na te tematy?

    możesz przegłosować wszystko o ile tylko będziesz miał odpowiednią
    liczbę rąk w górze i prawnika w odwodzie.. A z tym rękami pewnie będzie
    ciężko.
    Zacznij od przegłosowania odwołania prezesa, potem pójdzie już z górki.

  • 3. Data: 2012-04-28 06:41:13
    Od: "jerzy.n" <d...@p...fm>

    Użytkownik "Chiron" <i...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wniosku- bo twierdzi, że nie może powstać taka komisja- bo to sprzeczne z
    > prawem (niby nie mają dostępu do tajemnic służbowych).

    Każdy spółdzielca ma prawo do wglądu do każdego pisma stwarzanego przez
    spółdzielnie i pojecie tajemnicy służbowej w spółdzielni to bzdura
    .Przegłosować,wybrać nowy zarząd i rządzić .Tylko jesli ja znam ludzi to im
    nie chce sie chodzić na żadne zebrania i klika robi sobie co chce ...

  • 4. Data: 2012-04-28 10:50:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Apr 2012, Chiron wrote:

    > Witam,
    > za niedługo jak co roku moja Spółdzielnia robi spęd lokatorów,

    Ja tak w sprawie formalnej, zwiazanej z nazwa grupy.
    Zawsze dziwi mnie taki akcent na "lokatora".
    Lokator, to jest gosc, który w sprawie budynków i organizacji
    nie ma nic do gadania, jego rzady kończa się w miejscu w którym
    mówi włascicielowi "jak cie mam gdzies, na takich warunkach
    nie mieszkam, znajdz sobie innego osła albo dopilnuj żeby
    mieszkanie i zasady korzystania z niego wygladały tak a tak".

    W rzeczonym "spędzie" do gadania maja *spółdzielcy*, jako
    *własciciele* spółdzielni (poprzez "wkład").
    Ich lokatorskosc jest trzeciorzędna, choć brzmi całkiem
    jak "ich wysokosc" :)

    > Chciałbym, żeby to zaczęło służyć lokatorom.
    > Na początek chcę spowodować zlikwidowanie komisji,
    > które są wybierane z lokatorów i w zasadzie oprócz
    > zbierania się i pobierania diet- nic nie robią.

    W zasadzie, to literalnie napisałes tak:
    - sa lokatorzy
    - wybierani do komisji
    - i dostaja pieniadze za darmo
    - i tymże lokatorom chcesz się *przysłużyć*

    Watpię czy podziela Twój poglad ;)
    (oczywiscie, merytorycznie dalsza tresc ma sens, ale napisałes

    Zacznij od przeczytania statutu.
    Może tam sa jakies haczyki.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-04-28 11:31:40
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    No to już masz samych wrogów ;-))

    Kiedyś "Rzepa" miała cały dział w nieruchomościach o spółdzielniach, zacznij
    od tego:
    http://www.ekonomia24.pl/artykul/785728-Zarzadu-spol
    dzielni-nie-odwolasz-.html

    -----

  • 6. Data: 2012-04-29 10:32:35
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dzielni-nie-odwolasz-.html

    > -----
    > zasadzie oprócz zbierania się i pobierania diet

    Dzięki. Mnie póki co nie chodzi o odwoływanie kogokolwiek. Chciałbym tylko,
    żeby wydawali pieniądze w sposób transparentny

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron