  • 1. Data: 2004-10-12 15:04:41
    Temat: spadek - m.in. grunt rolny
    Od: "Aurore" <s...@o...pl>

    Dzień dobry.

    Czytalam "KC", ale mam i tak wymieszane w glowie.
    Czy po smierci ojca, ktory posiadal grunt rolny dzieci nie majace wyksztalcenia
    rolniczego maja prawo otrzymac w/w, czy moze dziedziczyc tylko osoba
    posiadajaca takie wyksztalcenie?

    Pozdrawiam
    Aurore

  • 2. Data: 2004-10-12 15:11:58
    Temat: Re: spadek - m.in. grunt rolny
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Aurore wrote:
> [...]
    > rolniczego maja prawo otrzymac w/w, czy moze dziedziczyc tylko osoba

    kiedy zmarł ojciec?
    teraz - mają prawo, wcześniej - różnie bywało

    KG

  • 3. Data: 2004-10-12 15:51:21
    Temat: Re: spadek - m.in. grunt rolny - kiedy
    Od: "Aurore" <s...@o...pl>

    Witam...

    > kiedy zmarł ojciec?

    miesiac temu

    > teraz - mają prawo, wcześniej - różnie bywało

    no wlasnie, w kodeksie jest osobne postanowienie dotyczace
    dziedziczenia "gospodarstwa rolnego", od kiedy sie to zmienilo?
    bylabym wdzieczna na jakiej podstawie tak sie dzieje, jesli moge Cie prosic
    jeszcze o wyjasnienie, pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-10-12 16:12:00
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Aurore wrote:
    > no wlasnie, w kodeksie jest osobne postanowienie dotyczace
    > dziedziczenia "gospodarstwa rolnego", od kiedy sie to zmienilo?

    Dokładnej daty nie pamiętam, jakieś 3-4 lata temu Trybunał Konstytucyjny
    orzekł, ze te przepisy są sprzeczne z konstytucją i nie mają
    zastosowania do spadków otwartych po wyroku. Obecnie obowiązuja więc
    tylko ogólne zasady.

    KG

  • 5. Data: 2004-10-12 16:15:41
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    kam wrote:
    > Dokładnej daty nie pamiętam, jakieś 3-4 lata temu Trybunał Konstytucyjny
    > orzekł, ze te przepisy są sprzeczne z konstytucją i nie mają
    > zastosowania do spadków otwartych po wyroku.

    czyli od 14 lutego 2001 roku

    KG

  • 6. Data: 2004-10-12 16:58:39
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia 12 Oct 2004 17:04:41 +0200, Aurore <s...@o...pl> napisał:

> [...]
    > wyksztalcenia
    > rolniczego maja prawo otrzymac w/w, czy moze dziedziczyc tylko osoba

    jeżeli żaden ze spadkobierców nie ma kwalifikacji wtedy dziedziczy się na
    zasadach ogólnych. Jezeli niektórzy mają to dziedziczą tylko oni.

    --
    Falkenstein

  • 7. Data: 2004-10-12 17:06:30
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Rodrig Falkenstein wrote:
    > jeżeli żaden ze spadkobierców nie ma kwalifikacji wtedy dziedziczy się
    > na zasadach ogólnych. Jezeli niektórzy mają to dziedziczą tylko oni.

    a podstawa prawna?

    KG

  • 8. Data: 2004-10-12 17:08:46
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>