  • 1. Data: 2008-09-28 18:59:11
    Temat: TP wystawia za niska fakture. Ile (zgodnie z prawem) placic ?
    Od: "Karol" <marcin.skiWYTNIJ_TO@WYTNIJ_TOpoczta.onet.pl>

    Witam,
    zawarłem umowę z TP SA na Neostradę w promocji.
    Najpierw przysłali fakturę na zbyt wysoką kwotę - taką jak bez promocji.
    Po reklamacji przysłali fakturę korygującą na kwotę w ogóle bez Neostrady...
    :)
    (Tzn. za sam telefon).
    Ile powinienem zapłacić w takiej sytuacji - tyle co na fakturze,
    czy tyle ile było na umowie ?
    I dwa - czy jeśli będę płacić kwotę z faktury,
    to gdy się w końcu zorientują -
    czy mają prawo naliczyć mi odsetki ?

    M.

  • 2. Data: 2008-09-28 19:16:18
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Karol pisze:

    > Ile powinienem zapłacić w takiej sytuacji - tyle co na fakturze,
    > czy tyle ile było na umowie ?

    Tyle ile powinienes

    > I dwa - czy jeśli będę płacić kwotę z faktury,
    > to gdy się w końcu zorientują -
    > czy mają prawo naliczyć mi odsetki ?

    Tak i wezwac do zaplaty zaleglej kwoty.

    Jacek Kustra

  • 3. Data: 2008-09-28 19:45:39
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Sun, 28 Sep 2008 21:16:18 +0200, castrol napisał(a):

    > Tyle ile powinienes

    A gdyby bylo placone przez "polecenie zaplaty"?

    > Tak i wezwac do zaplaty zaleglej kwoty.

    W kontekscie tego co wyzej - czy to nie jest jakis sposob na przekret
    doskonaly? Wybierac klientow z poleceniem zaplaty i wystawiac im (w sumie
    to bankowi) faktury na 1 gr. Pozniej upomniec sie o brakujaca kwote razem z
    odsetkami.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 4. Data: 2008-09-28 19:56:37
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Jan Bartnik pisze:

    > A gdyby bylo placone przez "polecenie zaplaty"?

    To samo. Przeciez klient widzi ile zaplacil prawda? I powinien
    zorientowac sie ze cos jest nie tak.

    Jacek Kustra

  • 5. Data: 2008-09-28 20:03:11
    Od: Marian <m...@a...pl>

    castrol wrote:

    > To samo. Przeciez klient widzi ile zaplacil prawda? I powinien
    > zorientowac sie ze cos jest nie tak.

    Teoretycznie powinien. Ale... czy nie jest naganne oszukiwanie/naciaganie?

  • 6. Data: 2008-09-28 20:09:06
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Marian wrote:

    > Teoretycznie powinien. Ale... czy nie jest naganne
    > oszukiwanie/naciaganie?

    Klient powinien zapłacić tyle ile powinien, czyli tyli ile ma w umowie.
    Faktura jest w ogóle bez znaczenia. Może nawet nie przychodzić, co nie
    znaczy, że klient może wtedy nie płacić.
    I wszystko jest jasne, dopóki opłata jest stała.

    Ciekawe natomiast jak to wygląda w sytuacji gdy kwoty są różne, bo
    zależą od jakiegoś tam bierzącego ( miesięcznego ) użycia...

  • 7. Data: 2008-09-28 20:16:00
    Od: Marian <m...@a...pl>

    d852 wrote:

> [...]
    >
    > Ciekawe natomiast jak to wygląda w sytuacji gdy kwoty są różne, bo
    > zależą od jakiegoś tam bierzącego ( miesięcznego ) użycia...

    Mialem tak z gazownia - po zleceniu stalym rachunki drastycznie wzrosly.
    Zmalaly po rezygnacji i po tym jak zaczalem placic tyle ile mi sie
    wydawalo i kazda fakture reklamowac. A oni je korygowali "faktycznie
    jakis blad w systemie". Zrezygnowalem z wszystkich zlecen,teraz kazde
    place "recznie". Bo nie ma innego sposobu na tych ... no napisze co
    mysle - zlodzieji.

    :/

  • 8. Data: 2008-09-28 20:20:09
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Sun, 28 Sep 2008 21:56:37 +0200, castrol napisał(a):

    > To samo. Przeciez klient widzi ile zaplacil prawda? I powinien
    > zorientowac sie ze cos jest nie tak.

    Ja nic nie widze. Mam jedno polecenie zaplaty i dostaje tylko wiesci
    "wystawiono fakture", "fakture oplacono przez polecenie zaplaty,
    dziekujemy". Sam i tak zerkam czy sciagneli z konta ile trzeba... ale nie
    kazdy przeciez sprawdza... w koncu po to mam polecenie zaplaty zeby sie tym
    nie martwic.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 9. Data: 2008-09-28 20:38:00
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "d852" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Marian wrote:

    > I wszystko jest jasne, dopóki opłata jest stała.
    >
    > Ciekawe natomiast jak to wygląda w sytuacji gdy kwoty są różne, bo zależą
    > od jakiegoś tam bierzącego ( miesięcznego ) użycia...

    Zwyczajnie, przychodzi inkasent spisuje stan licznika i dostajesz kwity...

    Pozdarwiam Przemek

  • 10. Data: 2008-09-28 21:05:46
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Zwyczajnie, przychodzi inkasent spisuje stan licznika i dostajesz kwity...

    Teoretycznie. Praktycznie to z gazowni inkasent nie przyszedł, a ja dostałem fakturę
    na 300 zł wyliczoną wg ciśnienia i fazy księżyca chyba. Żeby było śmieszniej to
    fakturę otrzymałem 18 sierpnia z terminem płatności 17 sierpnia. Na szczęście dobry
    opier*ol rozwiązał problem.

    *piotr'ek*