  • 1. Data: 2002-05-15 19:14:53
    Temat: spadek - gosp rolne
    Od: "^pio^" <k...@w...pl>

    Witam,

    Szukam pomocy, mamy oczywiście rodzinną kłótnię - mamy postanowienie sądu,
    który spadek po ukochanym ojcu podzielił na 3 części (matka + siostra + ja).
    Co ciekawe jest że za wyjątkiem gospodarstwa rolnego - tak ojciec kupił
    kiedyś ziemię, podzielił na 5 działek i na jednej z nich zalegalizował
    siedlisko. Całość 1ha. Nagle okazało się że matka ma uprawnienia rolnicze.

    "Gospodarstwo rolne" przyznał matce która przed postanowieniem sądu chciała
    się z nami podzielić (ty weżmiesz tak jak ojciec chciał tę działkę, a ty
    drugą - bo tak chciał tata) a po postanowieniu powiedziała - spadać gnoje -
    tera k.... ja to sobie sprzedam i pożyję.

    Na jakiej podstawie sąd jej przyznał całość jako "gospodarstwo rolne" -
    jakaś podstawa prawna? Co można zrobić aby wrócić do woli ojca - biedak nie
    zdążył z testamentem.

    Całośc w sumie g warta, ale nie chcę tego dla siebie tylko dla dzieci moich,
    może za 50 lat coś będą miały wnuczki po dziadku.

    Jestem też ciekawy bo teść wraz z 3 braćmi dziedziczyli gospodarstwo rolne
    po rodzicach i sąd rozpisał im to na troje.

    Dzieki wielkie za pomoc w rozwikłaniu problemu.

  • 2. Data: 2002-05-15 19:30:03
    Temat: Re: spadek - gosp rolne
    Od: "theokart" <t...@e...com>

    > Na jakiej podstawie sąd jej przyznał całość jako "gospodarstwo rolne" -
    > jakaś podstawa prawna? Co można zrobić aby wrócić do woli ojca - biedak
    nie

    Witam
    odpowiedz kiedy umarł
    a powiem Ci dlaczego sąd tak postanowił