eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosluzebnosc gruntowa (nie: przesylu) na prawie uzytkowania wieczystego › sluzebnosc gruntowa (nie: przesylu) na prawie uzytkowania wieczystego
    From: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: sluzebnosc gruntowa (nie: przesylu) na prawie uzytkowania wieczystego
    Date: Thu, 18 Jun 2015 12:37:44 +0200

    Witam, jak w temacie: czy taka służebność jest możliwa?

    Dokładnieszy opis problemu: część podwórka sąsiada znajduje się na mojej
    działce. Występuje różnica terenów ok. 1 metra, różnica zabudowy (u niego
    beton, u mnie trawnik) i obaj chcemy to uregulować, aby geodezyjne granice
    odpowiadały faktycznym. Z mojej strony to przysługa w zamian za przysługę,
    którą sąsiad wcześniej mi wyświadczył.

    Geodeta wydzielił z mojej ziemi działkę leżącą w całości na posesji sąsiada:
    zaczyna się od płotu i kończy w jego podwórku (pas o szerokości 30cm - 2m).
    Działka nie ma dostępu do drogi i w urzędowej zgodzie jest napisane, że
    sprzedaż możliwa pod warunkiem ustanowienia służebności zapewniającej dostęp
    do drogi.

    Na swojej ziemi nie mam zamiaru takiej służebności tworzyć, bo to byłby
    absurd i głupota (taki dostęp jest od strony sąsiada - to JEGO podwórko, od
    mojej strony jest trawnik z biologiczną oczyszczalnią, drzewa, płot, teren
    niższy o 1 metr, itd.). Dlatego pozostaje zrobienie tej służebności na
    prawie użytkowania wieczystego sąsiada (nie jest on pełnym właścicielem,
    tylko wieczystym użytkownikiem).

    Zanim pójdę do notariusza, chciałbym sie dowiedzieć, czy Waszym zdaniem to
    rozwiązanie jest możliwe?