    From: "Marcin S." <m...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: skuteczne "doręczenie" przesyłki listowej
    Date: Mon, 16 Jan 2006 10:13:54 +0100

    Witam Grupowiczów,

    oczekiwałem na b.ważny list z UM dotyczącą przyznania mieszkania do remontu.
    W związku z faktem, że czas oczekiwania na taką decyzję w moim mieście
    wynosi ok 10 lat nie byłem zbyt gorliwym "pytaczem" i chodziłem do urzędu
    1-2 w roku.
    Podczas drugiej wizyty w UM we wrześniu ubiegłego roku z przykrością
    dowiedziałem się, że jedna z dwóch ofert które składa UM została mi już
    przyznana ... i została przez mnie odrzucona. Okazało się, że w lipcu ub.r.
    UM wysyłał do mnie pismo z decyzją, które nie zostało odebrane. W związku z
    faktem iż informacja o oczekującym piśmie była ponawiana 3 awizami, UM uznał
    że zostały wyczerpane znamiona "skutecznego doręczenia przesyłki" i zaliczył
    mi tą ofertę jako złożoną i odrzuconą. Trudno mi było pogodzić się z tą
    decyzją, więc napisałem reklamację na usługę kurierską (UM nie korzysta z
    Poczty Polskiej lecz z usług własnych gońców), oraz odwołałem się od decyzji
    UM. Ani reklamacja ani odwołanie nie pomogło, UM powołując się na "skuteczne
    doręczenie przesyłki" utrzymał swoją decyzję w mocy.
    Nie zgadzam się z faktem, że przesyłkę doręczono skutecznie. Nie uważam aby
    awiza pozostawiane u mnie w drzwiach (UM korzystając z usług własnych gońców
    nie może korzystać z skrzynek Poczty Polskiej), były sposobem na skuteczne
    doręczenie przesyłki. Uważam, że tak ważne decyzje powinny być wysyłane przy
    pomocy Poczty Polskiej, która co by o niej nie mówić ma dużo większe
    możliwości doręczenia takiego listu (chociaż by przez wykorzystanie swoich
    skrzynek).
    Czy orientujecie się, czy UM miał podstawę prawną do uznania przesyłki za
    "skutecznie doręczoną" i ewentualnie do jakiej instytucji zgłosić aby
    uzyskać pomoc?

    Pozdrawiam
    Marcin