  • 1. Data: 2005-05-13 15:54:30
    Temat: skorowidze repertoria
    Od: "Patryk" <s...@w...gazeta.pl>

    Byłem dzisiaj w sądzie i zostałem pouczony, iż wprowadzono zmiany i nie ma
    możliwości przeglądać ani skorowidzów, ani repertoriów. Sąd okręgowy I
    instancja wydzial cywilny.

    Była jakaś zmiana przepisów?

    Sewer

  • 2. Data: 2005-05-13 16:29:29
    Temat: Re: skorowidze repertoria
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Patryk napisał(a):
    > Byłem dzisiaj w sądzie i zostałem pouczony, iż wprowadzono zmiany i nie ma
    > możliwości przeglądać ani skorowidzów, ani repertoriów. Sąd okręgowy I
    > instancja wydzial cywilny.
    >
    > Była jakaś zmiana przepisów?

    Przepisy się nie zmieniły. Zmieniła się ich interpretacja. Sugerowane w
    sumie przez Ministerstwo Sprawiedliwości.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-05-13 16:49:24
    Od: "Patryk" <s...@w...gazeta.pl>

    "Johnson" <j...@n...pl> wrote in message

    > Przepisy się nie zmieniły. Zmieniła się ich interpretacja. Sugerowane w
    > sumie przez Ministerstwo Sprawiedliwości.

    to zalezy od interpretacji :)
    to znaczy jak ktoś ma inną interpretację i ...powołała się na uprzednią
    praktykę w sądach to ...

    To jest nadzwyczaj ciekwe, bo któryś sposób funkcjonowania sądów jest/był
    niewłaściwy, a to może rodzić konsekwencje , np. odszkodowawcze.

    Bo jeśli sad nie miał prawa a w wyniku przeglądania akt, skorowidzów ktoś
    poniósł szkodę to odpowiedzialność spada na SP. I odwrotnie jeśli komuś
    teraz zabrania się przeglądania akt i poniósl z tego tytułu stratę to
    również odpowiedzialnośc SP.

    Czyli jak ktoś ma inną interpretację od obecnie obowiązujacej to ma wytoczyć
    sprawę sądowi o umożliwienie mu przegladania akt?, ale jeśli ma w tym sądzie
    inna sprawę to sąd powinien ją przekazać do rozpoznia innemu sądowi gdyż
    jest strona w postępowaniu o umożliwienie przegladania akt.

    Sewer

  • 4. Data: 2005-05-13 21:11:42
    Od: "Patryk" <s...@w...gazeta.pl>

    "Patryk" <s...@w...gazeta.pl> wrote in message

    poprawka **** zmiast >przegladania akt< powinno być >przeglądania
    skorowidzów, repertoriów<

> [...]
    > również odpowiedzialnośc SP.
    >
    > Czyli jak ktoś ma inną interpretację od obecnie obowiązujacej to ma
    repertoriów?, ale jeśli ma w tym sądzie

  • 5. Data: 2005-05-15 06:40:22
    Od: verbus <v...@i...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Przepisy się nie zmieniły. Zmieniła się ich interpretacja. Sugerowane w
    > sumie przez Ministerstwo Sprawiedliwości.

    A dokładnie przez Rzecznika Ochrony Danych.
    W niektórych Sądach od dawna nie udostępniano stronom repertoriów.

  • 6. Data: 2005-05-15 07:28:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Patryk napisał(a):

> [...]
    > inna sprawę to sąd powinien ją przekazać do rozpoznia innemu sądowi gdyż
    > jest strona w postępowaniu o umożliwienie przegladania akt.

    Zauważ że skorowidze, repetytoria, wykaz itp nie są aktami sprawy do
    których przeglądania ma prawo strona.

  • 7. Data: 2005-05-15 12:24:46
    Od: "Sewer" <s...@w...gazeta.pl>

    > Zauważ że skorowidze, repetytoria, wykaz itp nie są aktami sprawy do
    > których przeglądania ma prawo strona.

    OK zauważyłem i poprawiłem, post z 13.05.05 18:49.

    i wnioski takie same, zmiana interpretacji rodzi konsekwencje dla sądów

  • 8. Data: 2005-05-15 14:21:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Sewer napisał(a):

    > OK zauważyłem i poprawiłem, post z 13.05.05 18:49.
    >
    > i wnioski takie same, zmiana interpretacji rodzi konsekwencje dla sądów

    Tylko że nie ma żadnego przepisu uprawniającego strony postępowania do
    przeglądania dokumentów sekretariatów sądowych. Więc nie można tego wymusić.

  • 9. Data: 2005-05-15 14:58:48
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Johnson napisał(a):
    > Tylko że nie ma żadnego przepisu uprawniającego strony postępowania do
    > przeglądania dokumentów sekretariatów sądowych. Więc nie można tego
    > wymusić.

    dałoby się wywieść z jawności postępowania sądowego... nie tylko zresztą
    dla stron

    KG

  • 10. Data: 2005-05-15 17:45:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > dałoby się wywieść z jawności postępowania sądowego... nie tylko zresztą
    > dla stron

    Próbuj.