  • 1. Data: 2005-05-13 15:12:58
    Temat: Spis obywateli i wydawanie ustaw ??
    Od: "Polrte" <s...@w...pl>

    Witam
    Mam dwa pytanka
    1.Czy istnieje system komputerowy w ktorym sa wpisani obywatele RP, i jak
    sie on nazywa ? Czy podczas wyborow listy wyborcow sa tworzone na jego
    podstawie ??
    2. Jesli sad naprzyklad uchwala ustawe(wyniki wyborow) lub komisja jakas
    wydaje obwieszczenie , to do jakiego urzedu sa one wysylane aby staly sie
    oficjalnym aktem prawnym (ustawy). Jaki system nadzoruje takie publikacje ?
    Jaki system nadzoruje Monitor i Dziennik Polski ?

    Dziekuje za wszelka pomoc.

  • 2. Data: 2005-05-13 15:32:13
    Temat: Re: Spis obywateli i wydawanie ustaw ??
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Polrte" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1.Czy istnieje system komputerowy w ktorym sa wpisani obywatele RP, i jak
    > sie on nazywa ? Czy podczas wyborow listy wyborcow sa tworzone na jego

    PESEL

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2005-05-13 15:40:36
    Od: MiKey <u...@u...post.pl>

    Polrte napisał(a):
    > 1.Czy istnieje system komputerowy w ktorym sa wpisani obywatele RP, i jak
    > sie on nazywa ? Czy podczas wyborow listy wyborcow sa tworzone na jego
    > podstawie ??

    Nazywa się Powszechny Elektroniczny System Ewidencji Ludności.
    Dla znajomych: PESEL.

    --
    pzdr
    Michał Kordulewski GG: 5115

  • 4. Data: 2005-05-13 22:08:27
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > 1.Czy istnieje system komputerowy w ktorym sa wpisani obywatele RP, i jak
    > sie on nazywa ? Czy podczas wyborow listy wyborcow sa tworzone na jego
    > podstawie ??
    Listy tworzone są przez urzędy gmin. Na podstawie danych zawartych w
    Ewidencji ludności (pesel).
    Gminy mogą zamówić wydrukowanie list (przynajmniej kilka lat temu mogły)w
    Terenowym Banku Danych - nie wiem czy to urzędowa nazwa czy potoczna ale
    kilka razy się z nią spotkałem. Jest jeszcze Centralny Bank Danych, który
    jest odpowiedzialny np. za nadawanie peseli noworodkom.
    Ogólnie bazy danych TBD mają wielki burdel i są przeważnie nadmiarowe,
    chociaż trafi się brak jakiegoś mieszkańca ale i tak zawsze w tbd jest
    więcej mieszkańców niż faktycznie w bazie gminy.
    Gminy przekazują dane o zgonach, wymeldowaniach i zameldowaniach do tbd, a
    tbd do cbd.

    --
    PawełJ