  • 1. Data: 2006-11-16 12:54:24
    Temat: sklepy internetowe
    Od: "busol" <b...@o...pl>

    Wiatm wszystkich,

    mam taką sprawę do rozpatrzenia:

    wchodzę do sklepu internetowego, widzę ofertę, miedzyinnymi jakiś
    produkt, którego cena jest w tym sklepie 0zł. Dobrze sobie myślę i
    zamawiam ten produkt. Domyślam się, że jest to pomyłka po stornie
    sprzedawcy, tak chcę ją wykożystać. I pytanie:
    Jestem cwaniaczkiem, złodziejem itp., czy nie?

    Pozdrawiam
    Michał Poborski

    PS. Każdy sklep internetowy ma regulamin, oto cytat z tego sklepu:
    "§2. Przedmioty transakcji
    1. Przedmiotami transakcji prowadzonych pomiędzy Stronami w sieci
    Internet są produkty wymienione w ofercie przedstawionej na stronie
    internetowej Sklepu Internetowego znajdującego się pod adresem
    www.cośtam.pl w chwili składania zamówienia. .
    2. Ceny wszystkich produktów znajdujących się w ofercie sklepu
    wyrażone są w złotych polskich. Jeśli nie ma opisu ceny (brutto,
    netto) należy traktować ową cenę za cenę brutto
    3. Wszystkie produkty znajdujące się w ofercie sklepu są
    fabrycznie nowe i są objęte pełną gwarancją producenta. "

    i jeszcze
    "§4. Potwierdzanie zamówienia
    1. Każde zamówienie składane w Sklepie Internetowym Coś tam musi
    zostać potwierdzone przez Nabywcę.
    2. W ciągu 2 dni roboczych od złożenia zamówienia pracownik
    sklepu skontaktuje się z Państwem telefonicznie lub pocztą e-mail w
    celu jego potwierdzenia oraz uzgodnienia dalszych szczegółów
    transakcji. W przypadku braku możliwości potwierdzenia zamówienia w
    ciągu 2 dni roboczych złożone zamówienie zostaje anulowane, a
    ewentualne dane osobowe w nim zawarte zostają usunięte z bazy danych
    sklepu.
    3. Złożenie zamówienia przez Nabywcę jest równoznaczne z
    upoważnieniem Sklepu Internetowego Coś Tam do wystawienia faktury bez
    konieczności uzyskania podpisu Nabywcy.
    4. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia dochodzi do
    zawarcia umowy sprzedaży towaru pomiędzy Nabywcą a Sklepem
    Internetowym Coś Tam.
    5. Potwierdzane są tylko zamówienia składane drogą
    elektroniczną. W potwierdzeniu podajemy czas realizacji dostawy dywanu
    oraz dokładny koszt przesyłki."

  • 2. Data: 2006-11-16 13:21:20
    Temat: Re: sklepy internetowe
    Od: Schwester <j...@c...com>

    busol napisał(a):
> [...]
    > sprzedawcy, tak chcę ją wykożystać. I pytanie:
    > Jestem cwaniaczkiem, złodziejem itp., czy nie?

    Nie podam Ci konkretnych paragrafów, ale z tego co wiem, to podane ceny
    są wiążące, chyba że ich wysokość jest oczywistą pomyłką (co w tym
    przypadku jest ewidentne)

    --
    Schwester

  • 3. Data: 2006-11-16 13:49:00
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Thu, 16 Nov 2006 14:21:20 +0100, Schwester napisał(a):

    > są wiążące, chyba że ich wysokość jest oczywistą pomyłką (co w tym
    > przypadku jest ewidentne)

    Niedawno kupiłem komórkę za 1 zł - czy to też była pomyłka? Czy
    sprzedawca może powołać się na błąd?

    --
    pozdrawiam, Olgierd

  • 4. Data: 2006-11-16 17:51:17
    Od: m...@g...com

    Olgierd wrote:

    > Niedawno kupiłem komórkę za 1 zł - czy to też była pomyłka? Czy
    > sprzedawca może powołać się na błąd?

    Gdybyś ją kupił bez abonamentu i innych abonamentopodobnych - to wg. mnie
    mógłby.

    p. m.