  • 1. Data: 2006-11-16 11:40:01
    Temat: NOWA AKCYZA
    Od: "> Prezes Damian <" <e...@w...pl>

    Witam!

    Od 1 grudnia zostanie zrownana akcyza na samochody sprowadzane do stawek
    akcyzy pobieranych za auta nowe. (13 i 3 %).
    Na kazdej stronie internetowej (portale finansowe i motoryzacyjne) sa
    informacje o "zrownaniu" lub "obnizeniu" akcyzy, ale w srodowisku moto
    panuje panika, ze nowa akcyza bedzie naliczana nie jak dotychczas od kwoty
    zakupu, ale od wartosci katalogowej.
    Moglby ktos cos wiedzacy - to potwierdzic/lub zaprzeczyc?

    Pozdr.

  • 2. Data: 2006-11-16 13:44:15
    Temat: Re: NOWA AKCYZA
    Od: "komorowa" <k...@i...net.pl>

    > zakupu, ale od wartosci katalogowej.
    > Moglby ktos cos wiedzacy - to potwierdzic/lub zaprzeczyc?

    potwierdzam ze od wartosci katalogowej, ale jak to bedzie wygladac w
    praktyce to nikt nie wie. mozliwe ze ministerstwo finansow opracuje to jakos
    w formie rozporzadzenia, bo nie wiadomo o jakie "katalogi": chodzi: i kto to
    bedzie ustalal:))
    tak wiec z obnizki akcyzy nie ma co sie cieszyc!!

    pzdr

  • 3. Data: 2006-11-16 15:18:18
    Od: "> Prezes Damian <" <e...@w...pl>

    Użytkownik "komorowa" <
    > potwierdzam ze od wartosci katalogowej,

    Masz jakies potwierdzenie swojego potwierdzenia :) ?

    Pozdr.

  • 4. Data: 2006-11-16 16:07:23
    Od: "komorowa" <k...@i...net.pl>

    > Masz jakies potwierdzenie swojego potwierdzenia :) ?

    Mam. bo pracuje w Urzedzie Celnym:)))

    pzdr

  • 5. Data: 2006-11-16 16:29:07
    Od: stern <s...@0...pl>

    komorowa napisał(a):

    > Mam. bo pracuje w Urzedzie Celnym:)))

    to nie jest potwierdzenie,
    czy masz coś co jest obowiązującym prawem a nie widzimisię urzędników?

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 6. Data: 2006-11-16 16:37:01
    Od: "> Prezes Damian <" <e...@w...pl>

    Użytkownik "komorowa"
    > Mam. bo pracuje w Urzedzie Celnym:)))

    No to mow co wiesz :)
    Przeciez w nowelizacji podpisanej przez pania minister jest mowa tylko o
    obnizeniu stawek akcyzy,
    a nie ma mowy o jakichkolwiek innych zmianach .
    Skad wiec taka nad-interpretacja?

  • 7. Data: 2006-11-16 16:49:07
    Od: "komorowa" <k...@i...net.pl>

    > to nie jest potwierdzenie,
    > czy masz coś co jest obowiązującym prawem a nie widzimisię urzędników?

    przykro mi ale nie jest to moje widzimisie. poszukaj sobie na stronach MF-u
    cos pewnie bedzie jakas wzmianka. Nawiasem mowiac naiwny jestes, wierzac ze
    rzad ma zamiar zrobic wszystkim taki prezent.
    co do praktyki powtarzam, nikt do konca nie wie jeszcze jak to bedzie...

  • 8. Data: 2006-11-16 17:32:59
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > czy masz coś co jest obowiązującym prawem a nie widzimisię urzędników?

    jesli o mnie chodzi to wszystko w tym kraju jest czyims widzimisie

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 9. Data: 2006-11-16 18:04:48
    Od: "komorowa" <k...@i...net.pl>

    > Skad wiec taka nad-interpretacja?

    Nie nadinterpretacja, tylko kalkulacja. Rzad obniza stawki akcyzy na
    samochody, tym samym robi piekny gest przed wyborami. ale jest tez druga
    strona medalu. Obnizajac akcyze pozbawia sie tym samym znacznych dochodów do
    budzetu panstwa. wiec stad pomysl aby ukrócic praktyki celowego zanizania
    wartosci auta przy zakupie po to aby zaplacic mniejszy podatek. stad pomysl
    aby akcyza byla naliczana od wartosci katalogowej. jesli powstanie tu
    sytuacja sporna wowczas glos decydujacy bedzie mial prawdopodobnie
    rzeczoznawca. W takiej sytuacji pieniadze ktore "straci" budzet poprzez
    obnizenie akcyzy, odbije sobie poprzez koniecznosc odprowadzanie akcyzy
    wlasnie od wartosci katalogowej.

    >Przeciez w nowelizacji podpisanej przez pania minister jest mowa tylko o
    obnizeniu stawek akcyzy,

    w tym rozporzadzeniu takiej wzmianki raczej nie znajdziesz.
    wlasnie sprawdzalam ustawe o podatku akcyzowym i faktycznie nic tam nie ma o
    wartosci katalogowej, wiec jak cos to pomajstruja albo przy art. 80-82
    (wszak do 01.12.2006 troche czasu jest) albo okresla to w drodze osobnego
    rozporzadzenia. Podejrzewam, że wszystsko odbedzie na ostatnia chwile a
    01.12.2006 zobaczymy. Co ma byc to bedzie!!!

  • 10. Data: 2006-11-16 20:10:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, komorowa wrote:

> [...]
    > wartosci auta przy zakupie po to aby zaplacic mniejszy podatek. stad pomysl
    > aby akcyza byla naliczana od wartosci katalogowej.

    O ile wiadomo "z prasy" to wydany akt prawny jest rozporządzeniem.
    Rozporządzenie nie może naruszać ustawy.
    Ustawa:
    +++
    Art. 8. Dla wymiaru akcyzy stawki akcyzy sš wyrażane w:

    1) procencie podstawy opodatkowania;
    2) kwocie na jednostkę wyrobu;
    3) procencie maksymalnej ceny detalicznej;
    4) kwocie na jednostkę wyrobu i w procencie maksymalnej ceny
    detalicznej.
    ---

    Nie przewidziano "wartości rynkowej" (tak jak np. dla PCC)

    Mówisz że minster może określić MAKSYMALNĄ cenę "detaliczną"?
    :)
    Cena detaliczna jest określana przez sprzedawcę w postaci nadruku
    itp, np. na papierosach, wtedy *nie wolno* sprzedać takiej paczki
    drożej (ale wolno taniej!) bo akcyza byłaby zaniżona.
    Ale to sprzedawca (a ściślej: tej kto jest podatnikiem akcyzy, kiedyś
    opisywano - chyba tu - "kiosk który ma drożej", a mógł on sam być
    akcyzowcem, zakazu nie ma) ją ustala!
    IMO byłoby to naciągnięcie przepisu.

    > w tym rozporzadzeniu takiej wzmianki raczej nie znajdziesz.
    > wlasnie sprawdzalam ustawe o podatku akcyzowym i faktycznie nic tam nie ma o
    > wartosci katalogowej, wiec jak cos to pomajstruja albo przy art. 80-82

    IMHO wyżej, bez tego zera :)

    > (wszak do 01.12.2006 troche czasu jest) albo okresla to w drodze osobnego
    > rozporzadzenia.

    IMO rozporządzenia nie mogą.

    pzdr, Gotfryd