eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoskładka członkowska a vat w stowarzyszeniu prowadzącym działalność gosp. › Re: składka członkowska a vat w stowarzyszeniu prowadzącym działalność gosp.
    From: "jan kowalski" <b...@b...net:)>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: składka członkowska a vat w stowarzyszeniu prowadzącym działalność
    gosp.
    Date: Fri, 5 Nov 2004 19:52:06 +0100

    Użytkownik "Lao" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cmgh4n$jai$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > jan kowalski napisał(a):

    > Składki członkowskie nie są opodatkowane. Jesli zas jest to swiadczenie
    > usług to jest to zwolnione z VAT dla osób fizycznych.

    Momencik czyli mam to rozumieć w ten sposób że .. za składke członkowską na
    rzecz stowarzyszenia (nie internetu !) nie musze płacić CIT'u ponadto nie
    musze przyjmować składek pomniejszając je o VAT.

    Jesli natomiast chciałbym odprzedać np łącze, lub zrobić szkolenie ale nie
    dla członków stowarzyszenia to musze wystawić fakture vat i dodatkowo
    rozliczyc sie z tego CIT'em ?

    > Jak wyzej... zastosowanie znajdą ogólne zasady rozliczania VAT-u.
    >
    > BTW: chyba sie niezle wkopaliscie z ta dzialalnoscia...

    Jesli składki które płaca członkowie mojego stowarzyszenia nie były by
    opodatkowane (vat & cit) to mógłbym wystąpić do US o zwrot za vat z faktury
    za internet ? - bo jeśli tak to było by mnie stać na dodatkowe 2 łącza. Tyle
    że nie wiem czy w takiej sytuacji US nie zaczął by mi się intensywniej
    dobierać do tyłka (w koncu musieli by oddać vat), co by w koncowym
    rozrachunku (jesli nie sprzedawał bym netu firmom) znaczyło by ze płacę za
    internet cene NETTO !

    Z drugiej strony jednak jesli chciałbym odsprzedać internet jakiejś firmie
    to wystawiam im fakturę vat z której vat oddaje US oraz dodatkowo od kwoty
    netto faktury oddaję 19 % US jako formę podatku dochodowego?