  • 1. Data: 2006-01-14 17:25:19
    Temat: samochod-zostalam oszukana
    Od: "Małgorzata" <g...@v...pl>

    Witam,
    W czwartek kupilam autko, samochod marzen, rover 45, jak dla mnie bajka.
    Znam osobe od ktorej kupowalam auto, wplacilam mu wieksza czesc pieniedzy,
    reszte mialam doplacic w przyszlym tygodniu, spisalismy umowe, jakis tam
    aneks, w ktorym zaznaczyl,ze wplacilam okreslona kwote i reszte zobowiazuje
    sie zaplacic w wyznaczonym terminie, dal mi wszystkie dokumenty, autkiem
    przyjechalam do domu. Ojciec przeczytal wszystkie dokumenty, w tym takze
    niemieckie i okazalo sie,ze samochod mial cofniety licznik, z papierow
    wynika,ze powinien miec na liczniku ok 90, obecnie jednak nie ma nawet 60.
    Roznica ponad 30 tys jest duza roznica, tymbardziej na ten rok produkcji.
    Czuje sie oszukana i w tych okolicznosciach nie chce tego samochodu. Co
    powiennam zrobic,zeby zerwac ta umowe? Pomozcie mi prosze. Pozdrawiam
    Malgorzata

  • 2. Data: 2006-01-14 19:39:53
    Temat: Re: samochod-zostalam oszukana
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Małgorzata [###g...@v...pl.###] napisał:

    Przede wszystkim zapytać o to sprzedawcę, bo może się dogadacie. Jeśli
    nie, to najprościej było by złożyć zawiadomienie o oszustwie.

  • 3. Data: 2006-01-14 19:50:26
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Przede wszystkim zapytać o to sprzedawcę, bo może się dogadacie. Jeśli
    > nie, to najprościej było by złożyć zawiadomienie o oszustwie.

    ponadto zlozyc oswiadczenie o uchyleniu sie od skutkow prawnych złozone
    oswiadczenia woli /umowa/ pod wplywem bledu /podstepu/

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 4. Data: 2006-01-14 21:17:16
    Od: "MarkS" <s...@p...fm>

    > ponadto zlozyc oswiadczenie o uchyleniu sie od skutkow prawnych złozone
    > oswiadczenia woli /umowa/ pod wplywem bledu /podstepu/

    A co jeśli gość powie że z takim przebiegiem kupił, niemieckiego nie zna,
    oddał wszystkie dokumenty które dostał (także te potwierdzające większy
    przebieg) a gdyby chciał oszukać to by nie dał ? Czyli nie było oszustwa,
    podstępu.
    Tak czysto teoretycznie.
    Od razu powiem że byłem w podobnej sytuacji, jako kupujący, ale udało mi się
    dogadać ze sprzedającym (oddał część pieniędzy).

    Pozdr
    MarkS

  • 5. Data: 2006-01-14 22:32:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    MarkS [###s...@p...fm.###] napisał:

> [...]
    większy
    > przebieg) a gdyby chciał oszukać to by nie dał ? Czyli nie było

    W sumie racja. Ale oświadczenie o odstąpieniu od umowy można spokojnie
    złożyć.

  • 6. Data: 2006-01-16 07:24:15
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

> [...]
    > oddał wszystkie dokumenty które dostał (także te potwierdzające większy
    > przebieg) a gdyby chciał oszukać to by nie dał ? Czyli nie było oszustwa,

    to wtedy nie ma podstepu ale jest blad.. art. 84 kc.. i mozna sie uchylic

    pozdr