  • 1. Data: 2008-07-21 18:30:56
    Temat: Ustawa o swiadczeniu uslug droga elektroniczna a adres
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Ustawa o swiadczeniu uslug droga elektroniczna nakazuje podawanie miejsca
    zamieszkania i adresu / siedziby i adresu.

    Czy podanie adresu wskazujacego na skrytke pocztowa spelnia wymog ustawy?

    Z jednej strony jest to jakis adres, z drugiej podanie skrytki kloci mi sie
    z sensem wymagania podawania adresu.

    Zeby, nie bylo, ze chce jakis lewy biznes otworzyc - zalezy mi na wykazaniu,
    ze skrytka, nie jest adresem wymaganym przez ustawe.

    sz.

  • 2. Data: 2008-07-21 21:55:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jul 2008, szomiz wrote:

    > Ustawa o swiadczeniu uslug droga elektroniczna nakazuje podawanie miejsca
    > zamieszkania i adresu / siedziby i adresu.
    >
    > Czy podanie adresu wskazujacego na skrytke pocztowa spelnia wymog ustawy?

    IMHO ustawodawca popełnił kiks, nie wskazując wyraźnie o czyj
    lub który adres chodzi.
    IMHO można próbować wywieść, że literalnie stosując pojęcie "miejsca
    zamieszkania" (prawidłowo, jest definicja w Kodeksie Cywilnym)
    pojęcie "adresu" odnosi do TEGO miejsca.
    Czyli łącznie "adres" ma określać adres *usługodawcy* (osoby).

    Niemniej cały przepis jest poplątany - usługodawca będący OF
    i prowadzący DG również posługuje się firmą (a to że jej częscią
    jest co najmniej imię i nazwisko...), więc nie widzę powodu dla
    którego miałby móc "ukryć" firmę zawierającą również "inne oznaczenie"
    - a przepis na to pozwala (bo pozwala wybrać wersję podającą
    *tylko* imię i nazwisko, mimo że firma ma zarejestrowane
    "inne oznaczenie").

    pzdr, Gotfryd