    From: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: sad grodzki, powaga rzeczy osadzonej
    Date: Wed, 04 Jun 2003 16:50:08 +0200

    Mateusz Dr wrote:
    > No dobrze, ale czy tutaj sad w stosunku do wniosku wniesionego pozniej nie
    > uwzglednia zawislosci?

    powinien - jeśli sprawa rzeczywiście dotyczy tego samego

    > bo z tego co wiem w tamtej chwili orzeczenia we wczesniej rozpoczetym
    > postepowaniu jeszcze nie bylo.
    >
    > A jesli to jest sprawa o wykroczenie (bo nie wiem czy sie zrodlu tych danych
    > nie pomylilo):
    > Czy w sprawach o wykroczenia przed sadem grockim jest instytucja zawislosci,
    > powagi rzeczy osadzonej?

    jest:
    kodeks post. w sprawach o wykroczenia
    Art. 5. § 1. Nie wszczyna się postępowania, a wszczęte umarza, gdy:
    8) postępowanie co do tego samego czynu obwinionego zostało prawomocnie
    zakończone lub wcześniej wszczęte, toczy się,

    Ale czy tu nie jest tak, że mamy do czynienia z innymi obwinionymi -
    inne wykroczenia popełnione w tym samym zdarzeniu? Bo jeśli w pierwszym
    winny jest X, a w drugim on złożył wniosek, to znaczy, że obwinionym
    jest Y? Jeśli zdarzenie jest takie, że obie strony mogły się dopuścić
    wykroczenia to nie ma przeszkód.

    KG