  • 1. Data: 2002-03-07 08:39:41
    Temat: rygor co do kwoty
    Od: "Tomek" <T...@t...com.pl>

    Mój ojciec wygrał sprawę w Sądzie Pracy
    Została zasądzona kwota 3000 z odsetkami.
    Poniżej natomiast jest
    "wyrokowi w punkcie ... nadaje się rygor co do kwoty 1000"
    Co oznacza stwierdzenie "rygor co do kwoty" i czy istnieje
    jakiś graniczny termin do którego odszkodowanie to musi
    być wypłacone ?

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2002-03-07 15:34:52
    Temat: Re: rygor co do kwoty
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 7 Mar 2002, Tomek wrote:

    > "wyrokowi w punkcie ... nadaje się rygor co do kwoty 1000"
    > Co oznacza stwierdzenie "rygor co do kwoty" i czy istnieje
    > jakiś graniczny termin do którego odszkodowanie to musi
    > być wypłacone ?

    To znaczy tylko tyle - 1000 zł można egzekwować natychmiast, na egzekucję
    pozostałych 2000 potrzebna jest klauzula wykonalności. Oczywiście w razie
    gdy pracodawca nie spełni świadczenia dobrowolnie po zawezwaniu go do
    zapłaty (art. 455 KC).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-03-07 17:09:02
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gwidon S. Naskrent <n...@s...pl>

    > To znaczy tylko tyle - 1000 zł można egzekwować natychmiast,

    a co powiesz na 776kpc? -
    jednak po nadaniu klauzuli wyk. ( w części objętej rygorem natychmiastowej
    wykonalności nie musimy czekać na uprawomocnienie
    się wyroku, aby uzyskać klauzulę wyk.) ;

    > na egzekucję
    > pozostałych 2000 potrzebna jest klauzula wykonalności.

    tu na nadanie klauzuli potrzeba zaczekać na uprawomocnienie się wyroku;

    g.

  • 4. Data: 2002-03-07 23:50:10
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

    Użytkownik Gwidon S. Naskrent <n...@s...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:Pine.LNX.4.44.0203071630560.1224-100000@loca

> [...]
    > pozostałych 2000 potrzebna jest klauzula wykonalności. Oczywiście w razie
    > gdy pracodawca nie spełni świadczenia dobrowolnie po zawezwaniu go do

    na prawomocność, aby wyrok w tej częsci był wykonalny jednak po uzyskaniu
    klauzuli wykonalności. druga ciekawostka to od kiedy trzeba wzywać do
    zapłaty zasądzonych kwot, aby możliwe było skierowanie sprawy do egzekucji?
    przecież wyrok już zobowiązuje do bezwłocznej zapłaty, gdy jest on
    wykonalny. Nie ma obowiązku wzywania kolejny raz dłużnika, aby zapłacił
    zasądzoną należność!

    Pozdrawiam.
    Marcin.