    From: "gee" <g...@w...amozenie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: rozwod- miejsce pobytu jednej ze stron nie znane- co robic?
    Date: Thu, 28 Jul 2005 23:41:30 +0200

    Witam!
    Ktos z przyjaciol poprosil mnie o pomoc- ktos kto bardzo slabiutko radzi
    sobie z urzedowymi sprawami. Sam prawnikiem nie jestem i w zwiazku z tym
    prosze Was o pomoc. Mam kilka pytan wiazacych sie ze zlozeniem pozwu
    rozwodowego.

    Sprawa wyglada nastepujaco:
    Ona odeszla od niego 2 lata temu- miejsce pobytu nieznane, a zameldowana
    jest w mieszkaniu jego rodzicow.
    Jaki adres podac w pozwie, ktory chce zlozyc On?
    Wyczytalem gdzies ze w pozwie mozna zlozyc wniosek o eksmisje wspolmalzonka.
    Ona nie zamieszkuje w mieszkaniu Jego rodzicow 2 lata, nie kontaktuje sie.
    Na pewno zyje i ma sie dobrze, gdyz ich wspolni znajomi co jakis czas
    przynosza plotki o niej, ale bez kontkretnego miejsca pobytu. Czy w takiej
    sytuacji wniosek o eksmisje jest uzasadniony? Jesli tak ,to jak sie do niego
    zabrac?

    Drugie problem jest z zupelnie innej beczki On, czyli strona ktora chce
    zlozyc pozew- obecnie przebywa za granica. Wiem, ze mozna rozwiesc sie
    wyzanaczajac pelnomocnika i ze obecnosc na wszystkich sprawach nie jest
    wymagana.Czy jest to prawidlowa informacja? Jesli tak to, w jaki sposob
    zabrac sie za takie pelnomocnictwo. Czy przez polska ambasade mozna to
    zalatwic? Czy tez zainteresowany sam musi sie stawic w Polsce u notariusza?
    Czy pelnomocnikiem moze byc tylko prawnik czy moze byc to zaufana osoba,
    czlonek rodziny, przyjaciel?

    pozdrawiam
    liczac na Wasza pomoc

    Grzesiek