    From: " Daria" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: rozwod i majatek
    Date: Mon, 7 Feb 2005 03:45:22 +0000 (UTC)

    Witam. Mam nastepne pytanie i bardzo bede wdzieczna za odpowiedz poniewaz
    ten problem spedza mi sen z powiek. Mam wlasnosciowe mieszkanie ktore kupilam
    jeszcze z pierwszym mezem. Potem byl rozwod i dlugo nic. W roku 1990 wyszlam
    zamaz w Polsce za Polaka ktory mieszkal w USA i po trzech latach wyjechalam
    do meza (Polak z obywatelstwem USA) bardzo szybko sie rozwiedlismy bo
    okazalo sie ze moj maz to homoseksualista mieszkajacy z chlopakiem i spiacy z
    nim w jednym lozku ja dostalam oddzielny pokoj. Malzenstwo nigdy nie bylo
    skonsumowane. Zreszta o rozwod wystapil moj byly maz. Rozwod w USA orzeczony
    zostal szybko za oboplna zgoda ze wzmiankami ze jedna i druga strona nie
    rosci zadnych pretensji majatkowych ani innych. Od tego rozwody minelo ok 6
    lat w miedzyczasie ale juz po rozwodzie w USA sprzedalam stare mieszkanie i
    kupilam nowe mniejsze od poprzedniego. Teraz chce w Polsce zalegalizowac i
    uczynic waznym na terenie Polski ten rozwod z USA /co idzie mi opornir bo ex
    maz nie chce podpisac zadnych potrzebnych papierow/ Teraz bardzo prosze o
    porade czy moj byly (hmm) maz ma prawo zabiegac o prawa do mojego wlasnego
    mieszkania w ktorym nigdy nie partycypowal tak jak zreszta w niczym. On nigdy
    nic nie mial i niema nadal pomimo ze mieszka w USA. Jednak boje sie czy nie
    strzeli mu szatanski pomysl do glowy. Pozdrawiam i z gory serdecznie dziekuje

    Daria